Hey,
vraag over hoe ik best de warmtepomp / vloerverwarming stuur in een kantoorgebouw (dus daggebruik)
Nu is het zo dat het op constant 21° staat omdat dit 'beste' is voor vloerverwarming.
Maar nu zit ik sinds kort op uurprijs van energie, en lijkt het me interessant om daar sturing naar te maken.
Gemiddeld zit een verschil op in elektriciteitsprijs van 0.04€/kWh (0.09 vs 0.13).
Hoe kan ik beste meten of het rendabel is om op bepaalde momenten de ruimtes naar 22° te brengen (tussen 2 en 6 's ochtends) dan verwarming uit te zetten tot 10-11u (of min 20°) en dan middag namiddag op 21° te houden, en tegen 16u terug uit te zetten en te laten zakken tot 18° om dan tegen 2u terug nr 22° te gaan.
Hoe kan je dat deftig meten? (buitentemp/ zonnewarmte is te variabel om die invloed uit te schakelen...)
warmtepomp + vloerverwarming in kantoorgebouw
Moderator: Moderators
-
nevetsekebrednav
-
Ruuben
Re: warmtepomp + vloerverwarming in kantoorgebouw
Huidige kwh verbruik per dag afzetten tegen nieuwe dagverbruik? en dan de prijs per dag? Je mag dus best wat meer kwh verbruik hebben als prijs uiteindelijk lager is lijkt me.
-
Krelis
Delete
Laatst gewijzigd door Krelis op 17 jan 2025, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
JantjeV8
Zit er een buffervat tussen?
Dan is er volgens mij apparatuur wat slim genoeg is om op basis van tarieven te kunnen schakelen. Ik zag een moderne controller voor PV voorbij komen van Enphase die iets dergelijks kon in elk geval.
Dan is er volgens mij apparatuur wat slim genoeg is om op basis van tarieven te kunnen schakelen. Ik zag een moderne controller voor PV voorbij komen van Enphase die iets dergelijks kon in elk geval.