Heatpipes, waar op letten bij aanschaf
Moderator: Moderators
-
markb
Re: Heatpipes, waar op letten bij aanschaf
Een wat meer ecologisch beter alternatief zou een zwemvijver kunnen zijn...
-
Ruuben
Re: Heatpipes, waar op letten bij aanschaf
Ik begrijp je vraag over hitte beveiliging niet helemaal. Zonneboiler computers hebben aantal instelbare temperatuur beveiligingen. Pompen kunnen namelijk helemaal niet tegen hoge temperaturen. En je glycol gaat hard achteruit = zuur worden.
Ik zou vooral de goedkoopste heatpipes nemen. En die in Europa goed leverbaar zijn. Dat geeft vertrouwen. Ik ben fan van burgsolar.de en ravensbergersolar.de
Rendement blijft super. Ik voorkom oververhitting door stagnatie omdat het de levensduur van eigenlijk alles enorm bekort. Dus mijn pompen draaien altijd, max 92 graden op het dak.. En vaak in de zomer dus over radiatoren op het dak om de hitte maar kwijt te raken. Nix mis met overdimensioneren want je wil vooral in het voorjaar en najaar de warmte pakken.
Hele goede keuze. Welke heb je gekozen? Ik hoop toch een hygiëne buffer.
Vergis je niet. Met 120 pipes heb je een kokend zwembad in de zomer
Ik zou vooral de goedkoopste heatpipes nemen. En die in Europa goed leverbaar zijn. Dat geeft vertrouwen. Ik ben fan van burgsolar.de en ravensbergersolar.de
Rendement blijft super. Ik voorkom oververhitting door stagnatie omdat het de levensduur van eigenlijk alles enorm bekort. Dus mijn pompen draaien altijd, max 92 graden op het dak.. En vaak in de zomer dus over radiatoren op het dak om de hitte maar kwijt te raken. Nix mis met overdimensioneren want je wil vooral in het voorjaar en najaar de warmte pakken.
Hele goede keuze. Welke heb je gekozen? Ik hoop toch een hygiëne buffer.
Vergis je niet. Met 120 pipes heb je een kokend zwembad in de zomer