stroom opwekken door water

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Praggel

stroom opwekken door water

Post by Praggel »

Hallo leden.
Heb voor de gein is een fietswiel met naafmotor gepakt ,en tussen de spaken kleine petflesjes gemonteerd met tyraps.
de flesjes gevuld met water via een maatbeker die ieder een wel heeft in de keuken.
alle flesjes zitten even vol ,en als ik nu een slinger of het wiel rond draai ,zou het wiel door moeten blijven draaien.
maar dat doet hij niet . Waar moet ik op letten zodat het toch werkt

Mvg
LeaD

Re: stroom opwekken door water

Post by LeaD »

Haal de magneetjes uit de naafmotor, dan zal het wel een tijdje blijven draaien . Met die flesjes water erbij heb je wat meer massa en zal het uitslingeren wat langer duren ( je hebt ook meer kracht nodig om die flesje mee aan te slingeren ) .
Perpetuum mobile, daar geloof je toch niet in hoop ik dan . :fff
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand! :fff :lol:
Praggel

Post by Praggel »

Perpetuum mobile
daar zat ik wel aan te denken ,want het hele internet staat er vol mee.
Ik dacht ik probeer het is want van die kleine petflesjes waar citroen sap heeft gezeten heb ik genoeg.
Hoe krijg ik het blijvend draaiend ?! zonder hulpmotor of een helpend handje
Pietje
Moderator

Post by Pietje »

Zonder flesjes blijft het wiel langer draaien.

Door al het geklots wordt er bewegingsenergie geabsorbeerd (en wordt warmte) en die energie wordt afgenomen van de bewegingsenergie.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
dormos

Post by dormos »

Hoe krijg ik het blijvend draaiend ?! zonder hulpmotor of een helpend handje
Daar is maar 1 anwoord op: niet.

Als dat zou kunnen, waarom denk je dan dat we externe energiebronnen gebruiken om zaken in beweging te kijgen?
Praggel

Post by Praggel »

Hé ,jammer van mijn Tyraps
LeaD

Post by LeaD »

Tyraps kun je perfect recycleren als je de uiteinden niet hebt afgeknipt . Voor experimenten gebruik ik deze met een verlengd lipje zodat je de Tyraps terug kunt openen .
https://nl.aliexpress.com/item/10050047 ... ry_from%3A
Praggel

Post by Praggel »

Het Internet is dus ene schijn vertoning ,en dat durven ze ook nog te zeggen : Google is je beste vriend.
LeaD

Post by LeaD »

Praggel wrote: 29 Apr 2024, 16:54 Het Internet is dus ene schijn vertoning ,en dat durven ze ook nog te zeggen : Google is je beste vriend.
Daarom is het belangrijk om een brede achtergrond te hebben . Is ook het voordeel van een forum, zoveel leden, zoveel meningen en inzichten .
Praggel

Post by Praggel »

Des te meer een reden om tegenwoordig niemand meer te vertrouwen.
je wordt genaaid waar je bij staat of naar kijkt.
remco d

Post by remco d »

Sorry, maar als je je hierdoor genaaid voelt ligt het niet alleen aan de filmpjes. Ik deed laatst mn handpalm naar voren en toch kwamen er geen spinnenwebben uit, ik voel me toch ook niet voor de gek gehouden door Spiderman?

Gr Remco
dormos

Post by dormos »

Het Internet is dus ene schijn vertoning ,en dat durven ze ook nog te zeggen : Google is je beste vriend.
Zelf kritisch en logisch nadenken en een beetje algemene ontwikkeling/kennis zijn wel handig als je zaken op internet opzoekt.

Als 1 of meerdere van deze componenten ontbreken dan zou ik inderdaad voorzichtig zijn met wat je gelooft, maar of dat dan aan internet ligt?
alefarendsen

Post by alefarendsen »

remco d wrote: 30 Apr 2024, 13:06 Sorry, maar als je je hierdoor genaaid voelt ligt het niet alleen aan de filmpjes. Ik deed laatst mn handpalm naar voren en toch kwamen er geen spinnenwebben uit, ik voel me toch ook niet voor de gek gehouden door Spiderman?
Hahahaha, het ging al best prima vandaag, maar nu gaat het nog beter, hahahaha.
Praggel

Post by Praggel »

remco d wrote: 30 Apr 2024, 13:06 Sorry, maar als je je hierdoor genaaid voelt ligt het niet alleen aan de filmpjes. Ik deed laatst mn handpalm naar voren en toch kwamen er geen spinnenwebben uit, ik voel me toch ook niet voor de gek gehouden door Spiderman?

Gr Remco
Ik heb ook niet Spiderman of wie dat ook wezen mag als project.

Mvg
remco d

Post by remco d »

Misschien had ik wat netter mogen reageren. Even qua achtergrond, met wie hebben we hier van doen? Een jongen uit groep 6 die voor een schoolopdracht iets moet doen? Want dan is de wil om er te helpen er vast wel. Maar ik heb de neiging te denken dat je aan het trollen of aan het vervelen bent. Ik kan je moeilijk plaatsen.

Mvg Remco
Post Reply