Ik heb geen echte hotfill gebruikt, maar gewoon op de warmwaterleiding aangesloten en getest. Soms ook eerst de leiding doorgespoeld zodat er direct warm water uitkomt.
Stroomverbruik wasmachine
Moderator: Moderators
-
Aart
Re: Stroomverbruik wasmachine
-
Praggel
Heb een vraag ;
Is het mogelijk te maken dat de Cv voor het warme water zorgt voor de wasmachine ,en zo ja hoe pak ik dat aan
De Cv brandt nu alleen voor de Douche en het warme water bij het aanrecht.
Als ik hem ook kan in zetten voor de wasmachine , als ik met warm water wil wassen.
Mvg
Is het mogelijk te maken dat de Cv voor het warme water zorgt voor de wasmachine ,en zo ja hoe pak ik dat aan
De Cv brandt nu alleen voor de Douche en het warme water bij het aanrecht.
Als ik hem ook kan in zetten voor de wasmachine , als ik met warm water wil wassen.
Mvg
-
LeaD
https://www.solar-nu-webshop.nl/webshop ... 60582.html
Met zo iets bvb.
Met zo iets bvb.
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!

-
dormos
Voorgaande reageerders hebben aangetoond dat met hotfill weinig tot niets te besparen is. Het water dat je eerst met gas hebt verwarmd is niet "gratis". Eerst ga je je wasmachine vullen met koud water dat nog in de leiding zit. Dat water heb je wel ooit met gas verwarmd. Daarna komt er wat warm water dat gelijk weer afgekoeld wordt in de koude machine, en vervolgens ga je spoelstappen die normaal met koud water gebeuren met verwarmd water doen. Dit is puur verlies van energie.
Ik weet alleen niet of je echt op een onderbouwd advies zit te wachten. Het volgende gezegde lijkt me hier wel van toepassing:
Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het niet dwingen om te drinken.
Ik weet alleen niet of je echt op een onderbouwd advies zit te wachten. Het volgende gezegde lijkt me hier wel van toepassing:
Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het niet dwingen om te drinken.
-
Praggel
Dan zul jij wel het beste paard zijn.
Jij weet helemaal niet wat ik van plan ben.
Ik vraag ,of het mogelijk is om de Cv daarvoor te gebruiken , en daar gaf LeaD een reactie op.
Mvg
Ps : steeds dat negatiefe wat reactie betreft van jou
Jij weet helemaal niet wat ik van plan ben.
Ik vraag ,of het mogelijk is om de Cv daarvoor te gebruiken , en daar gaf LeaD een reactie op.
Mvg
Ps : steeds dat negatiefe wat reactie betreft van jou
- kockie
- Site Admin
Of realistisch.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
-
Praggel
Hij zegt dat mijn wasmachine vol zit met koud water.
Voor het zelfde geld heb ik hem op een verhoging staan ,en laat ik hem leeglopen.
Weg stank en smurrie,
Mvg
Voor het zelfde geld heb ik hem op een verhoging staan ,en laat ik hem leeglopen.
Weg stank en smurrie,
Mvg
-
JantjeV8
Ja Dormos, dat weet jij helemaal niet, misschien gebruikt hij hem ook wel als slacentrifuge.. 
-
dormos
Lezen kun je dus ook al niet; ik zeg dat het water in een koude machine komt, niet dat er koud water inzit.Hij zegt dat mijn wasmachine vol zit met koud water.
Je wasmachine is voorzien van een grote metalen kuip en trommel die relatief koud zijn. Als je die gaat vullen begin je met het koude water uit de leiding. Als jij daar warm water in laat lopen gaat veel van de warmte verloren via het opwarmen van de koude kuip en trommel en wordt warm water gemengd met het eerste koude water uit de leiding. Per saldo ben je heel veel energie al kwijt en zal het element in de wasmachine het water nagenoeg even veel op moeten warmen tov vullen met koud leidingwater.
Aart toont zelfs met metingen aan dat het niet werkt. Waarom zou het bij jou wel werken?
Dat klopt helemaal, maar dat komt omdat ik geen gedachten kan lezen. Misschien zou jij dan eens uit kunnen leggen welke unieke opzet jij bedacht hebt die er voor zorgt dat het bij jou wel werkt?Jij weet helemaal niet wat ik van plan ben.
Of ben je er zo een die wetenschap ook maar een mening vindt?
-
Praggel
Aan mijn wasmachine zit een slang aan voor de afvoer.
laat je die slang zakken ,loopt het water er uit.
Dus daar kun je mee spelen.
En verders gaf LeaD ,wat ik al zei ,een link.
Ziet maar is wat ik daarmee bedoel.
Sie you
Mvg
laat je die slang zakken ,loopt het water er uit.
Dus daar kun je mee spelen.
En verders gaf LeaD ,wat ik al zei ,een link.
Ziet maar is wat ik daarmee bedoel.
Sie you
Mvg
-
JantjeV8
Even de beschrijving gelezen.LeaD wrote: ↑24 Mar 2024, 21:18 https://www.solar-nu-webshop.nl/webshop ... 60582.html
Met zo iets bvb.
Je moet er dus bij blijven staan om de temperatuur van koud naar warm te zetten tussen de voorwas en hoofdwas. Lekker handig.
Het ding houdt die klets water IN de machine tijdens het wassen ook niet warm, dus gedurende de wasbeurt houdt de wasmachine/warmteelement die klets water alsnog op temperatuur.
Mijn conclusie, voor wat het waard is: waardeloos ding, z'n geld niet waard. Vermeende besparing ga je niet redden. Apparaat is weer een apparaat extra, met kans op storingen en uiteindelijk een stuk afval. Apparaat verbruikt zelf ook stroom, al zal het niet veel zijn. Je hebt er wel weer een stopcontact bij nodig. Moet je ook meetellen.
Is het niet mogelijk om de kuip in een wasmachine van isolatie te voorzien? Een afwasser heeft dat wel enigzins.
-
Praggel
Jemig de Pemig , wat een gemekker en gemuts.
Wie doet er hier de Was met de hand in een paar plastic emmers ,ik zeg de Gek.
Wie doet zijn was voorweken als ze heel smerig zijn met Douche water ,ik zeg de Gek.
Wie doet mij na
Mvg
Wie doet er hier de Was met de hand in een paar plastic emmers ,ik zeg de Gek.
Wie doet zijn was voorweken als ze heel smerig zijn met Douche water ,ik zeg de Gek.
Wie doet mij na
Mvg
-
LeaD
Je kan ook nog je kleren aanhouden tijdens het douchen . Kan het water nog een graadje minder .

-
Praggel
ook wel is gedaan LeaD .
bij het afzwemmen van diploma B moet je ook met kleren aan houden.
bij het afzwemmen van diploma B moet je ook met kleren aan houden.
-
LeaD
Die heb ik ook nog eens gehaald in de jeugdjaren, 25 m met kleren aan en dan ook nog eens 1 minuut watertrappelen met schoenen aan . Héél lang geleden .