Het gegeven is een schuur van vermoedelijk rond de jaren 20. Bakstenen muren, fundering nog onbekend, opstijgend vocht. Dak is rot. Vloer bestond waarschijnlijk uit aangestampte grond, nu ligt het los. één klein raampje.
Het doel is om de schuur bruikbaar te maken voor huishoudelijke opslag zoals diepvriezer en wat kasten voor diversen. Er komt een toilet. Eventueel een wasmachine. Zeker komt er ook een deel met gerief voor paarden en tuinieren, daar horen botten bij met veel modder aan. Ook 20 vierkante meters voor een uitgebreide knutselhoek.
Wat zouden jullie aanraden ivm isolatie, vloeropbouw, verwarming, (dak)ramen?
Van schuur tot opslag en werkplaats
Moderator: Moderators
-
Orbiter
-
remco d
Re: Van schuur tot opslag en werkplaats
Zonder fotos niets te zeggen. Één vraag wel, is het een mooie schuur?
Want als de fundering slecht is, het dak opnieuw moet en de muren vocht optrekken, wat is er dan nog wel de moeite om te behouden? En moet de opgeknapte ruimte voor jou 10 jaar of 50 jaar mee gaan?
Ik hou van renovatie maar als de kosten die van nieuwbouw overstijgen schiet het zijn doel soms wel voorbij. En dan tel ik de tijd nog niet eens mee.
Als herbouwen niet mag van de gemeente is onder de noemer renovatie misschien een nieuwe schuur over de oude heen te bouwen, of er binnen. Maar dan ben je de regeltjes wellicht iets aan het buigen.
Mvg Remco
Want als de fundering slecht is, het dak opnieuw moet en de muren vocht optrekken, wat is er dan nog wel de moeite om te behouden? En moet de opgeknapte ruimte voor jou 10 jaar of 50 jaar mee gaan?
Ik hou van renovatie maar als de kosten die van nieuwbouw overstijgen schiet het zijn doel soms wel voorbij. En dan tel ik de tijd nog niet eens mee.
Als herbouwen niet mag van de gemeente is onder de noemer renovatie misschien een nieuwe schuur over de oude heen te bouwen, of er binnen. Maar dan ben je de regeltjes wellicht iets aan het buigen.
Mvg Remco
-
JantjeV8
-
Ernest Dubois
Re: Van schuur tot opslag en werkplaats
Ik zou alles op alles inzetten op behoud. Tenminste voorkom je zo een of ander internet geïnspireerd , (Amerikaanse dus) prutsel.
Werken, das leuk.