Voorstellen

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Post Reply
Mx-man

Voorstellen

Post by Mx-man »

Nadat ik diverse topics heb doorgelezen wil ik me even voorstellen. Ik vind het leuk om oude dingen die energie opwekken op te knappen. Met een beperkt budget heb ik al het een en ander opgeknapt.

Ons (oude) huis verwarmen wij inmiddels met een jupo lohengrin houtvergasser op cv en tapwater wat prima werkt. Afgelopen jaar heb er een Atag warmtepomp hydraulisch aan vast geknoopt, omdat met de geboorte van ons tweede kleintje hout stoken toch niet zo goed lukt ivm de tijd. De cv ketel staat er ook nog als backup een ;) Atag zonnegascombie met 2 zonne collectoren. Verder ligger er nog 13 pv panelen op het dak

En als laatste ben ik een tulipo wes5 2,5kw windmolen aan het opknappen in de achtertuin. Hopelijk komende zomer de laatste werkzaamheden daaraan zodat die ook weer werkt.

Afgelopen week heb ik ook nog een Whispergen gekocht om op te knappen wat me hier op het forum bracht.

Dus er staat genoeg, voor vragen hoor ik jullie wel!
Paul Joosten

Re: Voorstellen

Post by Paul Joosten »

Welkom, goed bezig met duurzame energiebronnen zo te lezen. Denk je ook nog om vermindering van je verbruik? Isolatie, er is van alles mogelijk en alles wat je niet verbruikt is de grootste winst zowel ecologisch als financieel.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Mx-man

Re: Voorstellen

Post by Mx-man »

Word zeker meegenomen, alleen ga ik niet opnieuw mijn huis overhoop halen. Net 3 jaar geleden opgeknapt en geïsoleerd wat er binnen het budget valt. Lees de makkelijke opties zijn inmiddels uitgevoerd.
Post Reply