Beste / allen,
In ons huidige huis (Passiefhuis - België) hebben we een bergkachel staan tot grote tevredenheid !
Voor ons volgende huis (LEW - Frankrijk) zullen we niet toekomen met het vermogen van de bergkachel. Vandaar dat we iets anders gezocht hebben. Voorlopig strand ik op volgende 'kachels' :
- enerzijds : de welbekende batchrocket.eu (zou ik zelf bouwen, maar die metalen 'cobra' schrikt af) ;
- anderzijds : de Medi batchblock (https://www.uzume.fr/plans-poeles-de-ma ... Batchblock) , maar de prijs schrikt af.
Zonder al te veel in te gaan op de details, maar volgende vraag wou ik toch effe stellen : is het mogelijk om het ontwerp van de batchrocket aan te passen zodat die , net als de batchblock , geen 'metalen cobra' meer nodig heeft ?
Benieuwd naar jullie reacties.
Mvg,
Bart A
batchrocket - batchblock
Moderator: Moderators
-
Albert van WdJ
Re: batchrocket - batchblock
Ik heb eerst de batch-rocket gebouwd en deze vervolgens een jaar later afgebroken en vervolgens een DSR2 gebouwd.
(Reden daarvoor was dat de DSR2 veel lager uitvalt en dat meer geschikt is in mijn situatie. De beschrijving daarvan was ook toen pas beschikbaar).
Als je de handleiding op batchrocket.eu volgt is het niet moeilijk
Maar wat bedoel je met de metalen 'cobra' die je afschrikt?
(Reden daarvoor was dat de DSR2 veel lager uitvalt en dat meer geschikt is in mijn situatie. De beschrijving daarvan was ook toen pas beschikbaar).
Als je de handleiding op batchrocket.eu volgt is het niet moeilijk
Maar wat bedoel je met de metalen 'cobra' die je afschrikt?
Change, before you have to.