Aansluiten attack slx35 lambda
Moderator: Moderators
-
JantjeV8
Re: Aansluiten attack slx35 lambda
Ik zag geen dingen die niet kunnen, volgens mij moet dat werken.
-
GertS
Oke thank Jan !
-
GertS
Het was al even geleden, maar heb eindelijk wat tijd gevonden om de attack aan te sluiten, hele installatie ouderwets gefit, en de nodige kleppen, sensoren ed aangesloten.
Kortom alles draai geweldig.
Echter heb ik nog een vraag, ik had vooraf de hele installatie (koude toestand) gevuld met 1.7 bar.
Tijden s het stoken vond ik de druk wel erg hoog oplopen, en heb een paar emmertjes water uit het systeem laten lopen. Toen de kachel goed op temperatuur was, bleef de druk rond de 2.5 bar.
Vraag is, moet ik de kachel rond de 2 bar hebben in koude of in warme toestand, voordruk expansievat is 2.5 bar.
Viel me wel op dat de druk van de vloerverwarming wel behoorlijk opliep, naar 3.1 bar.
Groet Gert
Kortom alles draai geweldig.
Echter heb ik nog een vraag, ik had vooraf de hele installatie (koude toestand) gevuld met 1.7 bar.
Tijden s het stoken vond ik de druk wel erg hoog oplopen, en heb een paar emmertjes water uit het systeem laten lopen. Toen de kachel goed op temperatuur was, bleef de druk rond de 2.5 bar.
Vraag is, moet ik de kachel rond de 2 bar hebben in koude of in warme toestand, voordruk expansievat is 2.5 bar.
Viel me wel op dat de druk van de vloerverwarming wel behoorlijk opliep, naar 3.1 bar.
Groet Gert
-
JantjeV8
Is je expantievat op maat? De inhoud van de expansie moet xx-deel van de systeeminhoud zijn, ik dacht 10%. Maat ik geloof dat mijn systeem ook ongeveer tussen de 1,7 en 2,5 bar draait. Lang geleden, nog niet gestookt dit jaar.. 
-
GertS
Ja heb een 450 liter expansievat staan, dit zou ruim voldoende moeten zijn.
Ik heb er gister wat uit laten lopen omdat de druk wat hoog werd, en ik ben zijn had om te dweilen
Nu alleen nog de solar aansluiten, denk met koper, en dan de.150 heatpipes in de frames maken...mooi klusje voor de herfst. Tevens is mijn raspberry 4 onderweg om het geheel straks uit te lezen ed. Ik zag al een paar mooie topics staan waar eea. besproken wordt
Zal binnenkort even een paar fotos toevoegen van het systeem. To be continued
Ik heb er gister wat uit laten lopen omdat de druk wat hoog werd, en ik ben zijn had om te dweilen
Nu alleen nog de solar aansluiten, denk met koper, en dan de.150 heatpipes in de frames maken...mooi klusje voor de herfst. Tevens is mijn raspberry 4 onderweg om het geheel straks uit te lezen ed. Ik zag al een paar mooie topics staan waar eea. besproken wordt
Zal binnenkort even een paar fotos toevoegen van het systeem. To be continued
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Volgens mij is de vuistregel 12% voor de inhoud van het expansievat. Bij een voordruk van 2.5 bar zal de druk oplopen voordat het expansievat in actie komt. Ik denk dan ook dat je de druk van het expansievat moet verlagen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
-
GertS
Dag Kockie, bedankt voor de reactie, ik snap dat de druk hoger als 2.5 zal liggen voor het expansievat wat zal gaan doen, alleen dan is de vraag, hoeveel moet dit dan zijn, (2 ?)ik kan dit nergens terug vinden.
Groet Gert
Groet Gert
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Met een zoekmachine opdracht van voordruk expansievat krijg ik meerdere vuistregels te zien
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
-
Ramon
Voordruk ca 0.5 bar lager als vuldruk.
Ik vind zelf een voordruk van 1 bar mooi, vuldruk van 1.5 bar. Hangt er wel klein beetje vanaf waar de pomp manometer en drukvat komen te hangen/staan
Ik vind zelf een voordruk van 1 bar mooi, vuldruk van 1.5 bar. Hangt er wel klein beetje vanaf waar de pomp manometer en drukvat komen te hangen/staan