Teveel druk in mijn centrale verwarming.
Moderator: Moderators
-
Slooij
Teveel druk in mijn centrale verwarming.
Ik heb een probleem ik woon in een flat en ik vul zelf wel eens de cv bij want ik kan bellen en bellen maar er word nix aan gedaan en Ik vul het zelf dan maar aan. ik loop dan even naar boven. Ik woon in een aardig hoge flat het is 120 meter hoog en de technische ruimte zit op 100 meter hoog. Oké ik zet het op die hoogte op 3 bar water druk. Ik vul het altijd net zolang tot dat ik geen water meer hoor stromen door de te te vullen leiding en dit is dan 3 bar maar nu kom ik beneden en kijk naar mijn druk metertje en staat op 30 bar. Ik woon op de begaande grond. Ik zit egt in hoge nood want mijn druk meter gaat niet veder dan 15 bar wat is hiervoor de beste oplossing. 
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
-
pelletpower
Re: Teveel druk in mijn centrale verwarming.
Elke 10 m waterkolom is 1 bar extra. 120 m hoog is dus zonder waterdruk al 12 bar, daarbovenop zet jij de waterdruk. Natuurlijk heb je dan beneden 30 bar. Beetje raar om dat zo te vullen
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Ik denk dat je meter kapot is. 100 meter zou 10 bar betekenen. Met 3 bar op 100 meter zou je dus 13 bar moeten aflezen.
Flat van (geschat) 40 verdiepingen is wel een best ding.
Hoe meet je trouwens 30 bar als je meter maar tot 15 gaat?
Flat van (geschat) 40 verdiepingen is wel een best ding.
Hoe meet je trouwens 30 bar als je meter maar tot 15 gaat?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
-
Slooij
Oké ik denk als de waterdruk op 3 bar staat honderd meter hoger dan het afgelezen punt en dan is de waterdruk op het afgelezen punt 100 meter lager 30 bar. Of is het dan egt maar 13 bar?

-
Slooij
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel weet dat het per 10 meter 1 bar toeneemt. Ik heb denk ik een reken foutje gemaakt.