wij zijn op zoek naar een ander huis. een boerderij met grond, om van eigen land te kunnen leven. Nu hopen we dat zodanig te doen dat (1 van) de kinderen hier ook de vruchten van kunnen laten plukken. Bijv door bomen te planten die we zelf niet eens volwassen zien worden bijvoorbeeld.
met dat in gedachte wil je daar lang kunnen blijven wonen. En als ik aan die termijnen denk, komt de zeespiegelstijging bij me op. Kijkend naar de scenarios, zie ik forse stijgingen. Ik ga er vanuit dat de wereld te slap is om de uitstoot van co2 te kunnen/willen verminderen, dus worst case scenario's.
Ik zou graag gedachten van anderen daarover willen horen.
concreet heb ik nu 2 objecten op het oog, waarvan het ene 11 meter boven NAP en het andere 2 meter. Bij 11 meter, voel ik me wel goed. Wellicht stijgt het water wel zoveel maar niet in termijnen waar ik in mijn leven rekening mee kan houden, en ook in het leven van onze kinderen. Met 2 meter denk ik dat onze kinderen al last kunnen krijgen.
hoe denken jullie hierover?
Oh, en als je me een comlete wappie vind met deze gedachten, mag je dat ook zeggen