Ik lees al wat jaartjes mee op dit forum , maar nu heb ik zelf een vraag waar ik niet uitkom. Ik ben al wat jaren zelf aan het bouwen om een biomassakachel te gebruiken om een fors buffervat op temperatuur te brengen. Dat warme water pomp ik via een hoofdleiding met 3 aftakkingen naar 3 verschillende woningen op ons erf ( woonboerderij). De kachel en de beide buffertanks vormen één circuit en dat is drukloos. Een expansievat staat boven de kachel op het dak. De hoofdleiding staat onder CV-druk ( 1,8 bar) en de warmteoverdracht vindt plaats met een serie warmtewisselaars. De drie-weg-klep achter de kachel functioneerde eerst prima , maar nu niet meer. De klep gaat niet meer open en de kachel raakt aan de kook. De drie-weg-klep is een 823 Thermovar LK Armatur. Gekocht via internet in het buitenland en ik weet niet meer waar. Deze klep is bijna niet in Nederland te krijgen , dus ik weet niet wie me verder kan helpen. Ik voeg nog wat foto's toe. Ik woon in de gemeente Overbetuwe bij Wageningen.