Voor een net aangekochte woning ben ik de verwarmings installatie aan het samenstellen. Het betreft een woning uit 1972 (+/- 190m2) die we helemaal gaan isoleren (triple glas, spouw/vloer/dak isolatie en centrale wtw). In het gehele huis komt vloerverwarming en we willen verwarmen met een all electric lucht-water warmtepomp. De verbouwing wordt uitgevoerd door een aannemer en zijn installateur. We zitten nu in de fase dat we alles nog kunnen kiezen

. We willen we nog een CV haard toevoegen maar dit pas later doen omdat de verbouwkosten nogal uit de klauw lopen, . Graag zou ik de installatie dus voorbereiden voor de toevoeging van een cv haard. De installateur heeft deze combi nog niet eerder toegepast maar is wel ervaren en welwillend om het uit te voeren als hij een schema heeft.
Het voorstel is om in ieder geval een grote buffervat te plaatsen van 400L. Ik heb al gelezen dat het meest efficient is om deze parallel te plaatsen aan de vloervervarming. De warmte pomp moet natuurlijk uit gaan op het moment dat de CV haard aan staat. Is dit met een hgm regeling? Hoe moet de CV haard op de buffer aangesloten worden? Heeft iemand een schema van een vergelijkbare installatie?
Dank alvast voor de hulp!