Gezien de warmte regulerende werking van lemen wandverwarming wil ik leem gebruiken in de (droge)sauna. Wie kan mij vertellen of dit mogelijk is.
Rob
leemstuc in sauna wand
Moderator: Moderators
- Chicken Power
Re: leemstuc in sauna wand
Dag Rob,
Ik weet nog niet waar de warmteregulerende werking van leem vandaan moet komen.
Wel weet ik van de vochtregulerende eigenschappen van leem.
Leem in een sauna, al is het een droge, lijkt me uit oogpunt van hygiëne niet wenselijk.
Zoek is op "tadelakt", alhoewel ik ook weer niet weet hoe dat op warmte reageert.
Groet, Cp
Ik weet nog niet waar de warmteregulerende werking van leem vandaan moet komen.
Wel weet ik van de vochtregulerende eigenschappen van leem.
Leem in een sauna, al is het een droge, lijkt me uit oogpunt van hygiëne niet wenselijk.
Zoek is op "tadelakt", alhoewel ik ook weer niet weet hoe dat op warmte reageert.
Groet, Cp
Verwijderd.
- Tim
Hallo Rob,
Ik heb ook veel leem(stuc) in huis. Wat ik er van weet is dat je in vochtige ruimtes de leem kan behandelen met was. Echter in een sauna lijkt me dit te gaan "smelten". Informeer eens bij een leverancier. Ik heb zelf goede ervaringen met dobumat in Groningen.
Succes,
Tim
http://www.dubomat.nl/
Ik heb ook veel leem(stuc) in huis. Wat ik er van weet is dat je in vochtige ruimtes de leem kan behandelen met was. Echter in een sauna lijkt me dit te gaan "smelten". Informeer eens bij een leverancier. Ik heb zelf goede ervaringen met dobumat in Groningen.
Succes,
Tim
http://www.dubomat.nl/
-
walter vaes
- Contacteer:
Als je de leem met silicaatverf voor buiten behandeld.
Dan denk ik dat er geen probleem is
Onze badkamer is ook geleemd en de bedoeling is om er silicaatverf op te zetten.
Spatwanden gaan in mozaïk en tadelakt zijn.
Dan denk ik dat er geen probleem is
Onze badkamer is ook geleemd en de bedoeling is om er silicaatverf op te zetten.
Spatwanden gaan in mozaïk en tadelakt zijn.