Dat is wel raar. Er zou een stand moeten zijn, dat er geen water passeerd
Je zou een nieuw ventiel kunnen proberen...
Ik vraag me af of dat het probleem oplost
Moderator: Moderators
Dat is wel raar. Er zou een stand moeten zijn, dat er geen water passeerd
Heel normaal is een beetje kort door de bocht.
Ik heb dit zojuist even geprobeerd. Dit lijkt te werken. De leiding wordt duidelijk kouder als je die middelste afsluiter even dicht zet. Vreemd echter; zodra ik die klep weer open zet loopt de temperatuur van die retour leiding duidelijk op van een graad of 21 naar een graad of 40. Het lijkt wel of het warme water direct terug zakt ofzo.Ramon schreef: ↑07 feb 2022, 20:08 Wat je eens moet proberen:
Als temp van mengventiel hoger is al 70 a 80 graden, kogelkraan dicht van de retour van de kachel.
Nu MOET de pomp het uit het buffervat trekken.
Let op! Dit kan alleen maar kortstondig! Voor het evt opgang brengen van flow, of een beetje vuil in de leiding, of een hangende klep.
Hoor je aan de pomp of er nu flow is? Er zou kortstondig flow moeten zijn. Tot het mengventiel is afgekoeld (circa 50 graden)
Voel aan de leiding van het buffervat vandaan tot vlak bij het mengventiel: is die koud? Die moet namelijk tot vlakbij het mengventiel koud zijn (10cm ervoor)
Nee alle kranen die ik kan zien staan open. Ik heb volgens mij standaard geen mogelijkheid om te checken of ik flow heb. Ik vermoed eigenlijk van niet, want als dat zo zou zijn dan kwam er wel heet water bij het buffervat aan en dat is niet het geval.Staan er nergens kranen dicht? Kun je checken of je flow hebt?
2 barOnder hoeveel druk staat het systeem?
Ik heb deze niet specifiek ontlucht. Ik zou zo ook even niet weten hoe dat te doen; klemfittingen los draaien en kijken of er licht uit komt?Hoe heb je de leiding van het buffervat naar het mengventiel ontlucht? (Vlak voor het mengventiel?)
De rood omcirkelde leiding wordt een graad of 60 tot helemaal onderaan waar hij onder de vloer verdwijnt.Ramon schreef: ↑07 feb 2022, 20:19 Screenshot_20220207-201411_Samsung Internet.jpg
Wordt de rood omcircelde leiding daar heet? Tot hoe ver?
De blauw omcirkelde koud? Tot waar?
Kun je de pomp gedurende een minuut, elke 5 sec 1 sec uit het stopcontact halen? Om hem zo proberen te ontluchten?
Hoe heeft u het lucht uit de leidingen gehaald die naar boven gaan?
Is je kachel goed ontlucht? Probeer elke leiding te ontluchten.