allereerst bedankt voor het toelaten hier, ik lees hier al geruime tijd mee, maar nu zelf ook een vraag;
Na lang wikken en wegen heb ik Attack SLX 50 Lambda Touch gekocht in combinatie met een 3000 liter hygienebuffer met 2 extra warmte
spiralen om straks in de loop van het voorjaar nog heatpipes op aan te sluiten, en dan eventueel nog een ...voor een andere warmte bron.
bedoeling is dat ik dit zelf ga installeren, ik heb hier met de vloerverwarming al rekening mee gehouden, geheel heeft een inhoud van rond
de 800kuub en de bedoeling dus dat warm tapwater ook uit het vaatje gaat komen
nu ben ik eigenlijk opzoek naar een hydro. schema hoe eea. precies aan te sluiten. alles moet in een ruimte komen van laten we zeggen 5x3m2
ik heb hier al veel gezien, en ook op andere (duitse) forums. Echter verschilt het een nog wel eens van het ander.
vraag is, welke buis moet ik gebruiken om de kachel met de buffer etc te koppelen. diameter type max lengte etc.
en waar moet het drukvat komen, is dit net achter de ketel in de koude retourleiding, of zit deze in de warme leiding (heb beide situaties gezien, wat is het beste)
en gezien de heatpipes in de toekomst, waar moet ik rekening mee houden ?
heel verhaal, hoop dat jullie er wat mee kunnen, alvast bedankt !