Welke deurveer helpt warmte binnen te houden?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
FritsHoff

Welke deurveer helpt warmte binnen te houden?

Bericht door FritsHoff »

Nu de energieprijzen de pan uit rijzen is het extra van belang je isolatie en kierdichtheid optimaal te maken. En daar horen deurveren bij zodat er zo min mogelijk warmte ontsnapt als de deur open gaat. De meesten sluiten de deur tot aan het kozijn, het laatste stukje moet je zelf doen of je stelt hem zo sterk in dat hij iedere keer met lawaai dicht valt, niet prettig. Voor buitendeuren heb je ze ook met een instelbare terugtrek cylinder maar die zijn voor binnen lelijk, te kolossaal.
https://www.tresna.nl/deurdranger/
Ik heb 2 soorten, een met een ketting die in de deur in een pen komt, daarvoor moet je dan een gat boren. Werkt goed maar vergt eerste keer veel smering anders krijg je een irritant geluid. Sluit de deur niet.
Op een andere deur (met glas tot bijna aan de rand waardoor je niet kan boren) zit er een met een grote stang die over een geleider schuift, instelbare vering. Werkt goed maar heeft ook wat vet nodig en mooi is hij niet.

Voor de derde deur zoek ik nu een mooie deurveer die instelbaar is die wellicht nog beter werkt? Kijk je bij dit overzicht dan blijken ze allemaal wel een nadeel te hebben https://www.gamma.nl/assortiment/zoeken?text=deurveer
Ben benieuwd wat jullie gevonden hebben.
LeaD

Re: Welke deurveer helpt warmte binnen te houden?

Bericht door LeaD »

Je kan je deuren ook nog eens capitonneren . Dit is zowel een warmte- als geluidsisolatie .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand! :fff :lol:
LeaD

Bericht door LeaD »

Zo een deurveer noemt een deurdictator . Met een passend slot gaan die vlot dicht .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand! :fff :lol:
kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie »

LeaD schreef: 18 dec 2021, 15:35deurdictator
Daar hebben wij er twee van in huis, Yvette en Maarten.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower

Bericht door pelletpower »

:lol: :lol: :lol:

Hufterproof?
kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie »

als ze aanwezig zijn wel ja
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
dormos

Bericht door dormos »

Heb zelf op een paar oude paneeldeuren drangers zitten die in plaats van de bestaand scharnierpen komen.
De pen daarvan is langer, en daar zit een veer omheen.
Werkt prima, en als het sneller of met meer kracht moet dan kun je er meer dan 1 op een deur zetten.
Sluiten de deur niet helemaal, maar ivm met huisdieren die naar hun bak of voer moeten kunnen is dat geen probleem.
Plaats reactie