Het probleem is echter het stoken zelf. De verkoper zei dat een apart aanvoerkanaal voor verse lucht niet nodig was omdat de Nunnaunni voldoende lucht uit de living kan nemen (onze living en keuken hangen zijn open en samen redelijk groot). Na een aantal stookbeurten begin ik daaraan te twijfelen. Ik moet steeds de onderklep openlaten (zie foto) om een goede stookbeurt te hebben. Sowieso staat er verder in de living een raam op een kiertje, dus er is goede verluchting in de ruimte.
Nu mijn vragen: Is het normaal dat ik enkel een goede verbranding heb met die klep open? Ik vind dat niet mooi en af en toe komen er langs die klep sintels in de ruimte. Is het mogelijk om alsnog een aanvoerkanaal te plaatsen (bv. door achteraan of onderaan gaten te boren in de kachel en te verbinden met een aanvoerkanaal)? Ik ben nog in de renovatiefase van de living en kan nu nog een sleuf in de vloer snijden waarlangs verse lucht kan worden aangevoerd. Nadien komt er een vloerbekleding over (de afwerking ligt nog niet vast, we zijn nog flexibel). Wie heeft raad?
De link naar de foto: https://drive.google.com/file/d/1rwP_co ... sp=sharing