nieuw houtkachel in woonkamer
Moderator: Moderators
-
Ramon
Re: nieuw houtkachel in woonkamer
Ben je installateur?
-
stephan eco
ja toevallig wel 
-
stephan eco
haha dat moeten we niet hebbenRamon schreef: ↑03 nov 2020, 21:50 Gaat niet meevallen. Ik heb hetzelfde geprobeerd met warme lucht door een koof om de schoorsteen heen, van zolder naar de slaapkamers te blazen. Je moet allereerst harder stoken omdat je je schoorsteen afkoelt, ten 2e heel hard blazen omdat opgewarmde lucht juist omhoog wil, en ten derde heb je gauw een rook/schroei lucht.
Wel werkte het heel snel. Ik heb het afgeblazen, omdat de pvc buizen, waardoor ik de lucht verspreidde tussen de kamers, begon te smelten, en bijna plat was/werd, en ook begon te stinken. Waarschijnlijk omdat ik niet hard genoeg blies, waardoor de lucht te warm werd, maar dat maakte herrie. Ik had een ventilator op temperatuur, die in de wietcultuur veel gebruikt werd. Die schakelde automatisch en had standen. Alleen bromde hij irritant als hij niet voluit blies
dacht zelf een buis rvs te maken van bijvoorbeeld 200 daaromheen van stal een buis 500 met aan bijde kanten een verloop naar 200, de ruimte ertussen een spiraal dat de lucht om de rvs rookgasbuis 200 moet draaien en zo weer verder er is dus geen kans dat er rook of roet bijkomt.
daarnaast moeten de buizen groot genoeg zijn en een stuk of 5 uitmondigen hebben om zo de warmte snel genoeg af te voeren.
zo´n ventilatie unit doet zo 300m3 per uur denk niet dat de lucht een temperatuur bereikt van 50c of meer.
-
LeaD
Rvs is niet bepaald een goede warmtegeleider noch een afstralen .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!