Vloerisolatie betonopzandvloer

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
le_pilaf

Vloerisolatie betonopzandvloer

Bericht door le_pilaf »

De vorige bewoners van mijn huis hebben in 1997 nieuwe vloeren in het huis geplaatst. De vloeren zijn beton op zand ze hebben deze vloeren helaas niet geïsoleerd. Ik kan de vloeren eruit slopen en geïsoleerde vloeren plaatsen maar dat gaat mij op het moment te ver.nu is de vraag hoe kan ik de vloer het beste isoleren zonder dat de vloer veel hoger word. Zelf heb ik aan meerdaags vliegtuig isolatie gedacht. Is dit een goede denk richting of heeft iemand nog een goed idee. Bij. B.v.D Frank
je bespaaart door niet te verbruiken .
LeaD

Re: Vloerisolatie betonopzandvloer

Bericht door LeaD »

Is dit dan een gepolierde betonvloer ?
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand! :fff :lol:
le_pilaf

Bericht door le_pilaf »

Nee ,Er ligt een pvc vloer op.
JantjeV8

Bericht door JantjeV8 »

Als je niet veel omhoog wilt/kunt, dan ben je met vacuum-platen nog het beste af. Niet goedkoop. Mag ook geen lekje inzitten. Dus zorgan dat je die vacuumplaten uitgevlakt op de beton kunt leggen en hier en daar wat verlijmen. Dan een dubbele laag spaanplaat er overheen, zwevend als het ware, dan je vloerafwerking.
le_pilaf

Bericht door le_pilaf »

Geachte :
Aan vacuüm isolatie has ik nog niet gedacht dacht dat het geen druk aan kon heb hier op gezocht en kwam het volgende tegen dat ook voor vloeren en balkons wordt gebruikt

Omschrijving OPTIM-R® vacuüm isolatie bestaat uit een micro-poreuze kern die in een dun, gasdicht omhulsel is ingesloten. Hierdoor heeft de plaat een buitengewoon hoge isolerende werking bij een extreem dunne isolatiedikte. OPTIM-R® vacuüm isolatie biedt de ultieme oplossing voor constructies waar weinig of geen ruimte is. Bijvoorbeeld vloeren, platte daken, balkons & terrassen, buitengevels en dakkapellen.

Nu een kosten plaatje maken .
Bvd frank
JantjeV8

Bericht door JantjeV8 »

Precies, die bedoelde ik. Maar schrik niet hoor. Als een plaat van 120mm eps € 10 kost, dan komt die IptimR aan de € 80,-. Dat zal ongeveer de verhouding zijn, althans voor zover ik weet. maar ja, het lost welje probleem op.

De draagfunctie komt doordat die vacuumplaten een soort honingraat structuur krijgt, net als een binnendeur zal ik maar zeggen.
Gijs

Bericht door Gijs »

Voor de prijs van die vacuum isolatie kun je een behoorlijke betonvloer leggen !

Zit met een vergelijkbare situatie, een huis met voor de helft een cementvloer op het zand, de andere helft een houten vloer zonder kruipruimte. Wij hebben gekozen voor een vloer van schuimbeton. Slopen en leggen van vloerverwarming doe ik zelf, voor de ruim 70 vierkante meter schuimbeton onderlaag plus dekvloer zijn we ruim 5000 kwijt. Valt mij nog alles mee.
LeaD

Bericht door LeaD »

Heeft u voor een goede vochtafscherming gezorgd ten aan zien van het schuimbeton ?
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand! :fff :lol:
Gijs

Bericht door Gijs »

Ik ben nog aan het graven, in gort droge grond. Er komt een badkuip van folie onder de beton als vocht scherm.
Plaats reactie