Kachel deur sluit niet goed: hergom
Moderator: Moderators
-
Leembetuwe
Kachel deur sluit niet goed: hergom
We hebben een Hergom Glance houtkachel in de woonkamer. De deur sluit niet goed. Twee foto’s toegevoegd. Eerste is de haak naar beneden, deur is dicht. Tweede is haak omhoog, deur open.
Systeem zou moeten zijn dat de haak bij openen, omhoog blijft staan. De fabrikant biedt geen hulp.
Iemand een idee wat er mis is?
Systeem zou moeten zijn dat de haak bij openen, omhoog blijft staan. De fabrikant biedt geen hulp.
Iemand een idee wat er mis is?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- benthuis
- Moderator
Re: Kachel deur sluit niet goed: hergom
Een kachel van ruim 2000 euro die nog in de handel is en er is geen ondersteuning te vinden?
Telefoon in de kachel leggen en beweging van de sluiting filmen?
Wat bedoel je met "sluit niet goed"
Telefoon in de kachel leggen en beweging van de sluiting filmen?
Wat bedoel je met "sluit niet goed"
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
-
Leembetuwe
De kachel stond al in het huis. Geen bon helaas. De fabrikant in Italië antwoordt niet of half. Maar ik zal eens zoeken naar een andere leverancier in Nederland.
Als je deur open trekt, dan klapt de haak omhoog en direct weer omlaag. Dan moet je vervolgens handmatig de haak weer omhoog klikken. Dat hoort niet en deed die helemaal in het begin ook niet.
Als je deur open trekt, dan klapt de haak omhoog en direct weer omlaag. Dan moet je vervolgens handmatig de haak weer omhoog klikken. Dat hoort niet en deed die helemaal in het begin ook niet.
-
Ramon
Het meest voor de hand liggende wat ik me kan bedenken is, dat het haakje waar de veer aan vast zit, is opengebogen doordat het ijzer te warm is geworden. Even de veer los, stukje terugbuigen, en testen. Maar ik snap niet goed hoe het systeem werkt. Maar het lijkt erop, dat het door de warmte en de kracht van de veer, een stuk opengebogen is.
-
Ramon
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Gargouille
Alle scharnieren eens smeren.
handleiding downloaden: https://www.gebruikershandleiding.com/H ... 93932.html
Volgens de tekening lijkt de veer ook omhoog te zitten ipv naar beneden en een haakje hoger aan te grijpen ter hoogte van de rode pijl.
handleiding downloaden: https://www.gebruikershandleiding.com/H ... 93932.html
Volgens de tekening lijkt de veer ook omhoog te zitten ipv naar beneden en een haakje hoger aan te grijpen ter hoogte van de rode pijl.
-
Leembetuwe
Mannen, heel erg bedankt voor het meedenken. De veer nu verbonden met het bovenste haakje en de boel gesmeerd met koperpasta en het werkt! Geweldig, heel fijn.
Nog steeds op zoek naar een vervanger maar tot die tijd mag die nog fijn stoken!
Nog steeds op zoek naar een vervanger maar tot die tijd mag die nog fijn stoken!