Advies gevraagd voor zonneboiler en warmtepomp

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Alexander75

Advies gevraagd voor zonneboiler en warmtepomp

Bericht door Alexander75 »

Wie kan ons adviseren? We hebben een oude benedenwoning uit 1913 gekocht. Het betreft een tussenwoning. We laten er een schuimbeton vloer i.c.m. Vloerverwarming inleggen. De bovenbuurvrouw wil meedoen met zonnepanelen. Maar waar kunnen we een warmtepomp en zonneboiler kwijt?

De tuin op het zuidwesten is 16,5m diep en we willen een tuinhuis daar plaatsen. Misschien kunnen daar de zonnecollectoren, boiler en warmtepomp daar geplaatst worden. Heeft iemand ideeën? Maar vooral wie kan het voor ons realiseren.
TLS

Re: Advies gevraagd voor zonneboiler en warmtepomp

Bericht door TLS »

opgelet voor het elektrisch verbruik van een warmtepomp bij een minder dan perfect geïsoleerde woning... zonder saldering met PV zou ik dit niet adviseren.
8kWp, 27kWh lifePO4 batt.,3F 10kW hybride inverter, Duco balansvent., Lucht-water WP 8kWth, 1500l buffer, putboring, bad/douche op regen/putwater, CV-houtkachel, µ-WKK 10kWel(under development), Nissan Leaf 40kWh, el. offgrid(under development).
Alexander75

Re: Advies gevraagd voor zonneboiler en warmtepomp

Bericht door Alexander75 »

We hebben een oude meter. Volgens mij kunnen we dan salderen. Of niet? Als een installateur anders voor rekent, hoe kan ik dat controleren of dat klopt. Hier posten?
Plaats reactie