Plafondverwarming

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
le_pilaf

Plafondverwarming

Bericht door le_pilaf »

Plafondverwarming

Hallo .
Ik was bij buren die vloerverwarming aan hebben laten leggen.
En het is inderdaad het voelt een stuk comfortabeler dan in mijn goed geïsoleerde huis met cv
Ik heb een mooie parket vloer en granol op de muren dus daar wil ik voorlopig niets aan veranderen.
nu hoorde ik dat je met plafondverwarming bijna hetzelfde comfort kunt behalen dan met vloerverwarming.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat de verschillen zijn in comfort .
Of is er iemand die een idee heeft om een proef opstelling te maken zodat ik het kan testen.

Groet frank.
je bespaaart door niet te verbruiken .
walter vaes
Contacteer:

Re: Plafondverwarming

Bericht door walter vaes »

In mijn ogen is het minder goed dan vloer of muurverwarming (meer energie nodig om hetzelfde comfort te bekomen)

lees eens
http://www.ecobouwers.be/forum/post/plafondverwarming
http://www.ecobouwers.be/node/41925
Pigion

Re: Plafondverwarming

Bericht door Pigion »

Ik heb ook ooit plafondverwarming overwogen, doch daarvan afgezien omdat ik liever warme voeten heb dan een suf hoofd. Er is bij plafondverwarming altijd nog een aanzienlijke gradiënt in de vertikale vlak. Ik kan me voorstellen dat je de parketvloer niet wil opofferen, maar muurverwarming infrezen in een bestaande muur is goed te doen. Natuurlijk zit je dan vast aan nieuw (sier) pleister, doch dat is niet schreeuwend duur.
We hebben zelf nu zeer recent de convectorput dichtgemaakt en vloerverwarming ingefreesd, daarop gelijmd parket...... Heerlijk met die vloer van 22 C., geen trek meer over de vloer naar de convectorput, geen koude voeten meer. Dit hadden we 10 jaar eerder moeten doen.
Pigion

FinOven24 vordert, doch is helaas niet af gekomen voor de Kerst. Nog veel kleine dingen te doen, o.a. ontluchting van bovenste warmtewisselaar, dan afmetselen en stuuken. Nieuwe target is 15 januari.
Plaats reactie