Overcapaciteit zonnepanelen

Stroom en warmte opwekken met de zon wordt hier besproken

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Overcapaciteit zonnepanelen

Bericht door benthuis »

Slooij schreef: 26 jan 2022, 00:07 het is idd een bericht in een verkeerd onderwerp.
mischien is het leuk om de buren een kabel aan te bieden die gebruik kan maken van het overkapesitijd aan energie ☺
Vindt ik misschien wel de beste opmerking in dit draadje tot nu toe! Dank Slooij.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Overcapaciteit zonnepanelen

Bericht door kockie »

Dat moet bij ons een lange kabel zijn en als bij ons de zon schijnt, schijnt die bij de buren vaak ook...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Overcapaciteit zonnepanelen

Bericht door benthuis »

kockie schreef: 06 feb 2022, 15:54 Dat moet bij ons een lange kabel zijn en als bij ons de zon schijnt, schijnt die bij de buren vaak ook...
Het gaat mij om de revolutionaire gedachte dat je het ook gewoon weg kunt geven als je het niet nodig hebt. "Ik heb genoeg"....
Zijn een heleboel plekken in onze SAMEN-leving waar dit een plek had en weer zou moeten hebben.
Klinkt allemaal wat oudbollig, maar toen genoeg, genoeg was, was er minder streven naar meer... Die "meer is beter " gedachte is nog niet zo lang zo breed verankert in maatschappij. We meten alles in geld. Maar er zijn meer belangrijke warden waar we geen meetinstrumenten met bijbehorende getallen voor hebben.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Overcapaciteit zonnepanelen

Bericht door kockie »

Eigenlijk net zoals je een krop sla, appels of een bos rabarber weggeeft aan buurman/vrienden dus?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Overcapaciteit zonnepanelen

Bericht door benthuis »

Als je wederkerigheid en delen als basis neemt ontstaat er iets dat meer is dan het geheel van de delen. Dan krijg je noaberschap of hoe je het wil noemen. Ik zie het wel zitten. Maar besef me dat we er best ver vanaf zijn.... Ikke is groot. Ikke is machtig.

De een heeft overvloed aan rabarber. De andere aan technische skills... Kockie beide :D
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Overcapaciteit zonnepanelen

Bericht door kockie »

Nu overschat je me Ben.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie