Wakker geworden?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

dormos
Berichten: 987
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Wakker geworden?

Bericht door dormos »

Het is toch gewoon ieder voor zich
En daar gaat het wat mij betreft mis. In een samenleving heb je rechten en plichten, waarbij je voor plichten ook "verantwoordelijkheden" kunt lezen.
Egoistische mensen profiteren wel van de rechten maar accepteren de daarbij horende plichten/verantwoordelijkheden wat mij betreft steeds minder.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Wakker geworden?

Bericht door Tim »

Och,

Valt mee hoor. Het gros denkt er zo over en daarmee is het gezellig. Er zullen altijd een paar "vrij" denkers zijn. Als de shit de ventilator raakt staan ze ook gewoon in de rij. Ze zullen vast een goede functie in het systeem vervullen.

Tim
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Wakker geworden?

Bericht door Krelis »

dormos schreef: 10 mar 2023, 11:21
Het is toch gewoon ieder voor zich
En daar gaat het wat mij betreft mis. In een samenleving heb je rechten en plichten, waarbij je voor plichten ook "verantwoordelijkheden" kunt lezen.
Egoistische mensen profiteren wel van de rechten maar accepteren de daarbij horende plichten/verantwoordelijkheden wat mij betreft steeds minder.
Heel NL en B stonden in 2020/21 toch keurig op 1,5m, hoezo egoïsten? Ze deden het echt voor elkaar…..ik heb zelfs mijn in febr.2020 geïmporteerde ivermectine uitgedeeld aan de goegemeente. Dat vond ik mijn plicht 😉
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Wakker geworden?

Bericht door benthuis »

Krelis schreef: 19 apr 2023, 21:48 Heel NL en B stonden in 2020/21 toch keurig op 1,5m, hoezo egoïsten? Ze deden het echt voor elkaar…..ik heb zelfs mijn in febr.2020 geïmporteerde ivermectine uitgedeeld aan de goegemeente. Dat vond ik mijn plicht 😉
Van de mijne is iemand verschrikkelijk beroerd geworden... Geen idee of het wel een positieve bijdrage was. Was haar eigen keuze dus helemaal prima. Het voelde voor mij goed om mezelf en mn omgeving te kunnen helpen als het verhaal toch plotseling een andere wending had gekregen. Deed ik ook uit echoisme... Het streelde mijn ego dat ik behulpzaam was en vooruitgedacht had.

Als we SAMEN nou eens wat gingen inkleden... We zijn allemaal gelijkwaardig... Maar niet gelijk. Mijn vrijheid stopt niet waar die van een ander begint... Daar gaat ie juist verder. We leven met zn allen in het zelfde moment en in de zelfde realiteit. Hoe ik het ook wendt of keer, ik beïnvloed alles en alles beïnvloed mij.
Als we elkaar echt accepteren en vooral denken aan wat we echt nodig hebben en wat de andere echt nodig heeft... Uiteindelijk allemaal niet eens zo moeilijk, maar je moet er even aan wennen. Je draait zo makkelijk in het bekende circeltje van wijzen, mokken en mopperen. Dader, slachtoffer, aanklager hoorde ik vanmorgen.
Ga m maar eens na... Als je eerlijk bent naar jezelf klopt dat vaak. Maar! Oefening baart kunst...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Plaats reactie