Mijn Auto voorzien van Waterstof HHO generator

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

LeaD

Re: Mijn Auto voorzien van Waterstof HHO generator

Bericht door LeaD »

Minder onverbrande koolwaterstoffen door de hogere temperatuur en lagere roetuitstoot, maar hoe zit het dan met de NOX-en door die hogere temperatuur .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand! :fff :lol:
JantjeV8

Bericht door JantjeV8 »

Broodje aap verhaal.
Ik heb er zo veel langs zien komen. Een hoop geknutsel voor 0 resultaat. Elke dag de accu opladen om het stroomverbruik te compenseren. 0 vermogen, motor kapot gelopen vanwege sludge. Van alles gezien. Niks waard.

Welke motor had je? De m180 met carburateur? Dat is behoorlijk beinvloedbaar. De E motoren hadden een Jetronic, D of K. Daar kun je weinig aan verhapstukken. Ongeacht of je er een lachgasfles bij hangt, de luchtweger bepaald de druk in de brandstofverdeler en de inspuithoeveelheid. De inspuiting blijft hetzelfde doen. Ja, de Co schroef kun je veel te schraal zetten.
Aart

Bericht door Aart »

@JantjeV8

Ik moet je toch een beetje corrigeren. De NASA heeft voor zover ik weet ook testen meet HHO gedaan en de conclusie was dat het toevoegen van HHO kan bijdragen aan een schonere verbranding en een beter rendement. Het probleem zat hem alleen in de juiste verhouding. Met een motor met een dynamisch toerental krijg je nooit de juiste verhouding brandstof vs HHO.
Op de huidige generatie motoren is het compleet zinloos.

Als het echt zoveel beter zou zijn dan was dit natuurlijk al lang opgepakt door de automobielindustrie...
JantjeV8

Bericht door JantjeV8 »

Ik heb er de wetenschappelijke kennis niet van, wel de praktische. Er zijn zat mensen die er mee geexperimenteerd hebben, die setjes waren een jaar of 10 geleden ergens te koop. Als d'r auto dan slecht liep of zelfs niet meer startte, kwamen ze bij mij. Ik gooide die troep er direct af.
Plaats reactie