Brandhout stapelplaats
Moderator: Moderators
-
Erikvr
Re: Brandhout stapelplaats
Niet meer inslaan dan je nodig hebt is ook een kunst.. Ik probeer niet meer dan 3 x mijn jaarverbruik op voorraad te hebben, dan red ik het mooi met de droogtijd. Meer past er trouwens ook niet in de tuin.
Het laten liggen van stammen in de bossen is trouwens ook zeer nuttig voor de natuur. Veel mensen hebben hierbij helaas nog de 'opgeruimd staat netjes' mentaliteit.
Het laten liggen van stammen in de bossen is trouwens ook zeer nuttig voor de natuur. Veel mensen hebben hierbij helaas nog de 'opgeruimd staat netjes' mentaliteit.
groet,
Erik
Erik
-
Ingir
Er zijn enkele praktische redenen om het hout op meer plekken op te slaan. Wij zouden met gemak al het hout onder één overkapping kwijt kunnen, het hout ligt dan maximaal 4 bij 10 bij 2 meter opgestapeld waarbij het jongste hout steeds vooraan ligt en het gedroogde hout onbereikbaar is, ook zal de ventilatie een stuk minder zijn. We krijgen het haardhout vers aangeleverd en plaatsen dat hout elk jaar op een andere plek die goed toegankelijk is, goed geventileerd en overdekt. Dat laten we zo enkele jaren liggen om te drogen en gebruiken ondertussen droog hout van andere stapels.
-
Dutch John
Ik sta niet zo sterk in de schoenen om 75 kuub gratis, al deels afgekort en weinig aan te kloven inlands eiken te weigeren. Al was het maar om niet ondankbaar te zijn jegens de gulle gever. Ahum....Erikvr schreef:Niet meer inslaan dan je nodig hebt is ook een kunst..
Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
-
ritsaert snijder
ik heb de afgelopen 15 jaar nooit een cent uitgegeven aan brandhout, maar dat betekent wel dat we elk aanbod van gratis brandhout aannemen...
groet!
Ritsaert
Ritsaert
-
Ingir
Ik moet ook altijd lachen als ik die zakjes 'haardhout' voor € 5,00 bij de DHZ-zaak zie liggen... de stokjes die daar in zitten zijn leuk om het vuur aan te steken. Maar ik besef ook dat niet iedereen over gratis haardhout kan beschikken en dan bedoel ik ECHT gratis, dus geen (bos)grond, geld en tijd benodigd.
-
MatthiasD
Ik denk dat die gasten bij de bouwmarkt nog harder lachen, er zijn namelijk mensen die dat spul kopen 
-
JantjeV8
En toch bedank ik wel eens. Van die afvalverwerkers proberen nog al eens containers met pallethout bij me te dumpen. Ik zit daar niet op te kijken, waardeloos hout, vol met spijkers. Veel te veel werk voor veel te licht hout. Kun je beter een mooie berkje kort maken en kloven, ben je net zo lang bezig, heb je wel meer warmte van.
-
Brit
Ik spaar al mijn hout op van mijn snoeiwerk, daarnaast nog een paar pellets hier en daar van de zaak en we houden twee families ermee warm....
Groeten, Brit.
Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
-
Ruuben
ritsaert snijder schreef:ik heb de afgelopen 15 jaar nooit een cent uitgegeven aan brandhout, maar dat betekent wel dat we elk aanbod van gratis brandhout aannemen...
... ik heb moeite jaloezie en verbazing te onderdrukken...
-
Ruuben
elk vak is inwendig 1x1,50 meter, 2 rijen hout dik (41435)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
pelletpower
@ruuben, we hebben inmiddels zoveel haardhout dat ik ga verkopen
-
Ruuben
Waar kan ik op klikken?pelletpower schreef:@ruuben, we hebben inmiddels zoveel haardhout dat ik ga verkopen
-
pelletpower
Stuur pb of zoek op mp op houtpellets haardhout.
Overigens is het maar een paar kuub die we kunnen missen
Overigens is het maar een paar kuub die we kunnen missen
-
Ruuben
Is dit heb best geklikte draadje?
-
JantjeV8
nee, het kloofenzaaggereedschapdraadje is dubbel zoveel geklikkert, hoezo?