Tros radar "De credietcrisis"

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

midas

Re: Tros radar "De credietcrisis"

Post by midas »

het is fout gegaan toen we het geld los hebben gekoppeld van goud. We wouden meer meer meer en die amerikanen maar drukken.
Marcelle

Post by Marcelle »

kortom ! laten we maar weer terug gaan naar cash geld van je baas aan het einde van de week , en die ouwe sok maar weer te voorschijn toveren vanonder het bed

gr Marcelle
Kacheltje kacheltje aan de wand...........
Marcelle

Post by Marcelle »

ook een leuke over dit onderwerp , heb ik een tijdje geleden gelezen ergens en dacht eens kijken of ik het terug kon vinden

http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/11/voo ... sxb-8KA2M8

persoonlijk vind ik het erg ongeloofwaardig , maar tegenwoordig sta ik nergens meer raar van te kijken :(

gr Marcelle
Tim

Post by Tim »

Benthus,

Welke reacties op welke site zijn tegenwoordig nog wel normaal? Ik lees ze niet meer. Maar je hebt wel gelijk.

Gandalf: Tros gebruikt, net als de site hierboven, alleen de stukken die in hun straatje passen. De man heeft wel een punt, als de consument ook niet zo graaierig was geweest, was het evengoed ook niet zo erg geworden.

Als ik een vvd'r was geweest had ik het op marktwerking kunnen gooien.

Tim
pelletpower

Post by pelletpower »

Tot zover is de ellende, als er al ellende is, heel goed te overzien. Het wordt pas een drama als net als in de jaren dertig voor de middag je salaris uitbetaald moet worden omdat het na de middig de helft minder waard is.

Overigens is de familie roodschild niet de uitvinder van fractioneel bankieren, waarschijnlijk waren dat de lombardijers in Italie. Het is van alle tijden. Net als het verzamelen en de hebzucht van de mens. De drang om de grootste en meeste dingen te bezitten, zie ik niet zomaar veranderen. Je moet een stalen wil hebben om daar uit te stappen.
Marcelle

Post by Marcelle »

Tim wrote:Benthus,

Welke reacties op welke site zijn tegenwoordig nog wel normaal? Ik lees ze niet meer. Maar je hebt wel gelijk.

Gandalf: Tros gebruikt, net als de site hierboven, alleen de stukken die in hun straatje passen. De man heeft wel een punt, als de consument ook niet zo graaierig was geweest, was het evengoed ook niet zo erg geworden.

Als ik een vvd'r was geweest had ik het op marktwerking kunnen gooien.

Tim
helaas word de consument ook vanzelf graaierig , doordat de bank directeuren/managers enz enz en beleggers graaierig werden .
kun je dus ook gooien op ''kwestie van marktwerking'' :)
mensen gaan op een bepaald punt toch denken , als het zo moet dan kan ik dat ook !

simpel voorbeeld : openen van supermarkten op zondag , als er eentje mee begint MOET ! de rest wel volgen want andersverliezen ze dus klanten.
de vraag is alleen waarom zou dit moeten ? als ze allemaal gewoon dicht blijven op zondag word er echt niks minder verkocht hoor.
( en NEE ik ben niet scheinheilig of gelovig ! ik zie alleen het nut er niet van ???? )

wat ik dus bedoel , als er 1 begint met graaien volgt de rest vanzelf en uiteindelijk de gewone sterveling ook :)

gr Marcelle
Jan.

Post by Jan. »

Soms denk ik wel eens dat er veel mist geproduceerd wordt met dure termen en theoriën: geldcreatie, fractionair bankieren, goudstandaard, ...
Uren kan je erover discussieren, maar is het niet allemaal windowdressing voor een ordinaire oplichterij ?

Was iedereen maar zo kien.

Wanneer staat de man of vrouw Jean of Arc, we zijn tenslotte feministen, vrouwen en vrouwen met piemels, die zegt volgt mij, het is genoeg, slachten die criminelen, op een manier die hun het meest zeer doet.

Waar is ze?

[edit - benthuis - lang stuks niks]

Of blijven we maar discusseren en lachen in ons vuistje.
Nu is hij het die gepakt wordt, de volgende keer een ander die genaait wordt.
Altijd staan ze alleen.

[edit - benthuis - stukje niks]

Eens zul jij zelf alleen staan.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
frans

Post by frans »

Jan. wrote:
Soms denk ik wel eens dat er veel mist geproduceerd wordt met dure termen en theoriën: geldcreatie, fractionair bankieren, goudstandaard, ...
Uren kan je erover discussieren, maar is het niet allemaal windowdressing voor een ordinaire oplichterij ?
Was iedereen maar zo kien.

Wanneer staat de man of vrouw Jean of Arc, we zijn tenslotte feministen, vrouwen en vrouwen met piemels, die zegt volgt mij, het is genoeg, slachten die criminelen, op een manier die hun het meest zeer doet.

Waar is ze?

Of blijven we maar discusseren en lachen in ons vuistje.
Nu is hij het die gepakt wordt, de volgende keer een ander die genaait wordt.
Altijd staan ze alleen.
Eens zul jij zelf alleen staan.
Ik heb er maar ff wat lege regels uit laten lopen, het lijkt wel aardgas....
Je zal maar groninger zijn die in een dorp woont dat in elkaar zakt.
Je bent al ca. 50 jaar belazerd met een fooi en voorgelogen over wat je te wachten staat...gebeurt niet, is onderzocht hoor..
Je huis is onverkoopbaar en naar de kloten. Waarde is niet gezakt hoor, nogal logisch als er denk ik al tijden niets is verkocht...
Je woont in een provincie die ze eigenlijk alleen weten te vinden om troep kwijt te raken, in stabiele zoutlagen... goed onderzocht hoor, daar kan wel radioactief afval in....
Je wordt niet alleen belazerd door banken en hun handlangers, onze overheid kan er ook heel wat van.
Ik zou als ik er woonde toch eens met elkaar om de tafel gaan zitten en besluiten om in aktie te komen.
Ik denk niet dat ik heel anders denk dan een groninger... ben benieuwd wanneer men elkaar vindt.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Jan.

Post by Jan. »

Frans, die Groningers denken ook "ach het is maar een Groninger en als zijn huis in mekaar donderd dan is de mijne weer meer waard, gna gna gna"
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Marcelle

Post by Marcelle »

Je wordt niet alleen belazerd door banken en hun handlangers, onze overheid kan er ook heel wat van.
kom je daar nu pas achter :lol:
alleen dan is het legaal , want wij hebben hun gekozen op hun mooie blauwe trouwe honden ogen en giga beloftes.
alleen de meerderheid in ons kikkerlandje vergeet iedere keer maar weer , dat al die mooie woorden weer vergeten zijn als ze èènmaal op die troon zitten !!
onder het motto van , ja maar we moeten samenwerken met andere partijen want anders trekken we het niet hier :evil:

we moeten gewoon twee stemronde's houden met in de laatste ronde alleen nog de twee beste partijen , en mogen dan de beste winnen

mvg Marcelle
Jan.

Post by Jan. »

Stem dus niet of stem blanco.

Waarom zou je iemand kiezen om jou te vertegenwoordigen die daarna gewoon of z'n eigen gang gaat of de oren laat hangen naar een criminele, illegale en ongekozen instantie die onder het mom van europa één er alleen zelf beter van wordt en de kiezer daarna lekker niet meer nodig heeft, dan als melkkoe*.

Een kiessysteem gebaseerd op eerst inzet en daarna waardering met strafpunten is een beter systeem.
Net een sportwedstrijd. Alle ploegen die mee willen doen tegen elkaar laten knokken maar dan vóór de toeschouwer met een winnaar die één jaar mag regeren.
Last edited by Jan. on 09 Jan 2014, 16:03, edited 1 time in total.
kockie
Site Admin

Post by kockie »

Dan moeten we toch het idee van Gandalf weer nieuw lezen inblazen!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted

Post by deleted »

In de lage landen zou het nieuw zijn, maar het bestond al in de wereld.
Weet niet meer waar ik het opgepikt heb, maar in Spanje bestond het al:
(en volgens mij op nog andere plaatsen ook)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blanco_Zetels

Trouwens elk systeem genereert mistoestanden. Als de mistoestanden systematisch worden moet je reageren.

Het heeft echter geen zin om op mensen te reageren. Zoalang het systeem blijft bestaan komen er toch weer gelijkaardige types bovenaan.

Best is op het systeem zelf te focussen. Bijsturen of veranderen waar nodig.

(maw permacultuur op politiek toepassen ...)

G
Jan.

Post by Jan. »

Even verder bordurend op dat melkkoe.

We kunnen rustig stellen dat dit voor een bepaald gedeelte van de kiezers geld, dat men als melkkoe fungeert.
Een steeds groter gedeelte van de kiezers en nieuw op te komen kiezers, die zgn. geronseld worden door bepaalde partijen, leven al lang op kosten van de staat, zoals u uit steeds weer opduikende enge berichten kunt opmaken.
Deze mensen wonen al zo lang hier op andermans kosten, krijgen vergoedingen en kwijtschelding van zaken die een werkend iemand gewoon zelf bij elkaar moet verdienen, dat er zo langzamerhand een tegenprestatie afgedwongen wordt. Beste mensen jullie graties geld enzo, wij jullie stem!

Nu heeft de credietcrisis geen vat op deze mensen anders dan het geven van een tegenprestatie in de vorm van stemmen op een bepaalde partij.
Evenzo heeft deze crisis nog geen vat gehad op mensen met een bovenmodaal inkomen, mensen die hogere overheidsposten bezetten. Deze lopen nog met het hoofd in de luchtbel van de jaren "90. Ook deze mensen geven hun stem overwegend aan die partij die het best voor deze groep opkomt.

De enigste mensen die door deze crisis worden geraakt zijn diegene die hun eigen broek moeten ophouden en dat zullen er steeds meer zijn. Deze mensen behoren tot de partij die wel veranderingen wil maar niet de mogelijkheid en tijd hebben om veranderingen af te dwingen. Want er is geen enkele partij voor hun.
Daarom zal het ook niet gebeuren dat we ooit in een rechtvaardig kiessysteem verzeild geraken.
Jan.

Post by Jan. »

Blijft de vraag nog hoe je de blanco of niet stemmers tot een massief struikelblok kunt omvormen.
Percentage niet of blanco stemmers samen met afgekeurde stembiljetten afgewogen weergeven in het zetelaantal?
Post Reply