Nou ,nu zeg het maar is , wat gaat er mis ,wat doe ik fout
vanaf 17.30 de kachel aan ,omdat het ook de tijd is van eten . en zorgen dat de fik er goed in zit
zodat de temperatuur lekker oploopt. kachelpijp gem 250 graden. Buisje die aan de wisselaar zit
daar brand je je aan ( ah heet), Slang die weer aan het buisje zit en welke weer naar de Japanse
luchtslang loopt , is goed warm. Nu dacht ik , door die kleine belletjes word het water ook goed warm.
maar nee . Meer lauw. Waarom een Japanse Luchtslang, als ik een luchtsteen van 20 cm gebruik ,die ze
ook in Koi vijvers gebruikten krijg je een golfslagbad.
Mvg
in plaats van water lucht
Moderator: Moderators
-
LeaD
Re: in plaats van water lucht
Ik vraag me af of er nog zijn die kunnen volgen ? 
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!

-
Paide
Ik wil wel een poging doen… je bent water lucht door een bak water aan het blazen en hoopt dat je daarmee warm water krijgt? Er zit amper energie in warme lucht, dus je hebt enorm veel lucht nodig om het water opgewarmd te krijgen.
-
Praggel
Hallo Paide ;
ik blaas met een Hiblow 100 lucht door de leiding wat uitmond in een Soeppan waar een Japanse Luchtslang in ligt.
Die Soeppan staat op de zelfde kachel . Nu worden de leiding Heet / warm , maar het water blijft lauw.
Mvg
-
Praggel
Een vraag ;
Zou dat werken als ik een warmtepompboiler achter of aan mijn systeem hang of maak met die warme lucht ?!?
Mvg
Zou dat werken als ik een warmtepompboiler achter of aan mijn systeem hang of maak met die warme lucht ?!?
Mvg