Massakachel: rocket of finoven opzet?7

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

ritsaert snijder

Re: Massakachel: rocket of finoven opzet?7

Bericht door ritsaert snijder »

dormos schreef:Michel is een voormalig forumlid die ooit begonnen is met kernen storten en verkopen.
Degene die ooit begonnen is met kernen (vuurkamers) storten en verkopen was de bedenker van de RBB; Peter van den Berg. Dat was het nul model, gebouwd als demonstratiemodel voor de forumdag van het ecologieforum. Dit demonstratiemodel is vervolgens ook nog eens verkocht aan Maarten.

In dat forumweekend is uitgebreid gefilosofeerd over het georganiseerd bouwen van de RBB (als niet commerciële forumactiviteit). Michel heeft dat later commercieel opgepakt en is de rocket gaan verkopen (daar is ook niks mee).

Het was overigens niet Michel zijn keuze om dit forum te verlaten.

Ik wil respect tonen voor degene die de rocket 4 jaar geleden heeft uitgevonden en die de keuze heeft gemaakt om alle gegevens over die uitvinding met iedereen te delen. Peter heeft daarbij maar 1 eenvoudig verzoek en dat is dat zijn naam als bedenker wordt genoemd.

Ik vind het triest dat er mensen (niet alleen Michel) zijn die zich niet aan deze regel houden en die op verschillende manieren de indruk willen wekken dat zij de RBB, of onderdelen, hebben uitgevonden.

De uitvinder van de Rocket Batch Box is Peter van den Berg!
groet!

Ritsaert
holtere

Bericht door holtere »

Ik vind het nl. een beetje te risicovol om zelf iets in elkaar te knutselen
Mallen maken en betonnen gietstukken maken wordt zwaar onderschat. Dat is echt een vak en vergt inzichten in de hogere machten :geek: Daarentegen ziet iedereen op tegen het bouwen met vuurvaste stenen. Onbegrijpelijk, alsof je nooit met lego hebt gespeeld. Gewoon stapelen met wat plak ertussen en de zwaartekracht zijn werk laten doen. Niet goed? Steentje lostikken en rechtzetten :fff
dormos

Bericht door dormos »

Volgens mij schreef ik nergens dat Michel als eerste kernen is gaan storten....
Ik schrijf alleen dat hij ooit is begonnen met storten en verkopen...
Volgens mij was het de meest recente optie om een kant en klare kern te kopen.
Ben me er terdege van bewust dat alle credits voor de ontwikkeling naar Peter zouden moeten gaan.

Groet,

Hans
ritsaert snijder

Bericht door ritsaert snijder »

Hans,
Je opmerking was meer een aanleiding voor mijn opmerking.
groet!

Ritsaert
Plaats reactie