Een Rocket batch box heeft een hele goede schoorsteen nodig. Hoe slechter de schoorsteen hoe minder intern oppervlak hij kan verwarmen. Elke goede kachel heeft een hele goede geïsoleerde schoorsteen nodig. Een goede kachel heeft een hoge verbrandingstemperatuur en een hele lage rookgastemperatuur (en dat vereist een goede schoorsteen bijvoorbeeld met RVS en perliet). Als de kachel buiten staat is er ook nog eens minder drukverschil.....
Ik zie op de montage (geweldig!) alleen een kachelzuil. Ik vraag me af of dit overlast bij de buren gaat voorkomen omdat de uitmonding te laag zit.
Waarom maak je geen RBB-met een kleine bell en een bank (als tweede bell). Ik vind buitenverwarming veel beter werken als de warmte heel dichtbij wordt gebracht. En dan ongeveer 40 tot 50 graden. Met die bank kan je tegelijkertijd de rookgassen verplaatsen. Alles van redelijk dunwandig steen (het moet geen massakachel worden), met metaal krijg je al snel te hoge temperaturen en heel veel convectie.
Als een project weinig ecologisch is mogen we dat toch best zeggen en vervolgens degene helpen op het ecologische pad. Verlichting geven daar waar het donker is.
Inbouw Houtkachel voor onder terrasoverkapping
Moderator: Moderators
-
ritsaert snijder
Re: Inbouw Houtkachel voor onder terrasoverkapping
groet!
Ritsaert
Ritsaert
-
Lieve
Re: Inbouw Houtkachel voor onder terrasoverkapping
Ik doe ook mee aan de verspilling, alléén probeer ik er me bewust van te zijn. Verspilling is soms als cadeautjes, de verpakking is ook ontzettend belangrijk.
Indien een hoge schouw nodig is zou ik deze langs de buitengevel van het huis laten lopen, zodat ze steun krijgt van deze grote muur, de rocket zou ik ook zo ver mogelijk naar binnen toe plaatsen om zoveel mogelijk warmte onder de overkapping te houden.
Indien een hoge schouw nodig is zou ik deze langs de buitengevel van het huis laten lopen, zodat ze steun krijgt van deze grote muur, de rocket zou ik ook zo ver mogelijk naar binnen toe plaatsen om zoveel mogelijk warmte onder de overkapping te houden.