De klok terugdraaien
Moderator: Moderators
- Pietje
- Moderator
Re: De klok terugdraaien
Volgens mij doelt Jan op "Het brein van een bankier".... 
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
-
Jan.
Ok. Deze dekt de lading[en]
Banken pompen / blazen alles op.
Banken pompen / blazen alles op.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
- Tim
Pietje,
Daar doelde ik op, de wielenploeg die van de "bank" arts drugs toegediend krijgen. Als fietser heb je uiteraard te weinig testosteron, in vergelijk met zo'n beurs pikkie.
Eigenlijk kunnen we het hen niet kwalijk nemen, onder die enorme druk moesten ze wel
Tim
Daar doelde ik op, de wielenploeg die van de "bank" arts drugs toegediend krijgen. Als fietser heb je uiteraard te weinig testosteron, in vergelijk met zo'n beurs pikkie.
Eigenlijk kunnen we het hen niet kwalijk nemen, onder die enorme druk moesten ze wel
Tim
-
Jan.
Dat zie ik toch anders, die geldjongens en de sporters voelden zich goden.
Ze moesten nix, ze konden het ook anders doen, of andere dingen doen, of ander werk gaan doen zelfs.
Politici idem.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
- Tim
Jan.
Was ook een beetje cynisch bedoelt. Zo wordt het gebracht in de (wieler) media. Allemaal bekennen en dan een frisse start. Wat dat betreft heb je gelijk, het lijken wel bankiers of politici.
Tim
Gaat bivakmuts op doen en ook bekennen, kijken wie verder komt....
Was ook een beetje cynisch bedoelt. Zo wordt het gebracht in de (wieler) media. Allemaal bekennen en dan een frisse start. Wat dat betreft heb je gelijk, het lijken wel bankiers of politici.
Tim
Gaat bivakmuts op doen en ook bekennen, kijken wie verder komt....
-
Jan.
Tim,
Die kleine letters, daar houd ik je aan.
Als de tijd daar is zal ik de muts ook af doen.
Die kleine letters, daar houd ik je aan.
Als de tijd daar is zal ik de muts ook af doen.
-
Dutch John
Hallikidee... onze Koning laat ons wennen aan het einde van de verzorgingsmaatschappij en introduceert een nieuw streven: de "participatiemaatschappij". Oké, de verzorgingsmaatschappij was een leuk experiment, dat alleen kon doorgaan als een oneindige energiebron en evenzoveel grondstoffen tot de mensheid ter beschikking zouden staan. Indirect zegt het Opperhoofd dat eeuwige groei niet bestaat. Een klap in het gezicht van veel economen.Dutch John wrote:Nog een voorbeeld: de verzorgingsmaatschappij. Na het hoogtepunt in de jaren '80 bevinden we ons nu op een aflopend vlak.
Enkele voorbeelden die aangeven dat op een aantal vlakken de grenzen van technologie in combinatie met economie bereikt zijn:
-Supersonisch passagiersvervoer bleek technisch mogelijk, maar economisch niet haalbaar.
-We zijn geland op de maan. En toen?
-NASA is gestopt met ruimtevluchten. Kennelijk voegt het weinig meer toe.
-Op het internet na zijn er de laatste 50 jaar geen wereldveranderende uitvindingen gedaan. Het is alleen meer van hetzelfde, vaak van mindere kwaliteit.
De komende decennia worden spannend. Vindt de wereld een balans door actieve inzet of slaan we door en starten de nieuwe Middeleeuwen?
Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
-
deleted
En werd er ook duidelijk 'wie' ging participeren en 'waaraan' ?Dutch John wrote:Hallikidee... onze Koning laat ons wennen aan het einde van de verzorgingsmaatschappij en introduceert een nieuw streven: de "participatiemaatschappij".
G
- Tim
G,
Ik participeer: Door terug te gaan naar middelloon pension ipv eindloon, kunnen de huidige pensioenen gehandhaafd blijven, zonder dat mijn premie te veel stijgt.
Ik miste alleen de link, wat voor participatie die pensionado's hadden in mijn pensioen, terwijl thema solidariteit was.
Of begrijp ik het niet?
Tim
Ik participeer: Door terug te gaan naar middelloon pension ipv eindloon, kunnen de huidige pensioenen gehandhaafd blijven, zonder dat mijn premie te veel stijgt.
Ik miste alleen de link, wat voor participatie die pensionado's hadden in mijn pensioen, terwijl thema solidariteit was.
Of begrijp ik het niet?
Tim
-
deleted
Tim wrote:terug te gaan naar middelloon pension ipv eindloon
Tim,
Dit moet even vertaald worden naar de Zuid Nederlandse samenleving, vrees ik ...
G
- Paul Joosten
Vrees dat dat allang gebeurd is!
Voor de Zuiderburen: Middelloon: het gemiddelde van je loon over je hele loopbaan. Meestal aanzienlijk lager dan je eindloon (loon vlak voor pensioen).
Voor de Zuiderburen: Middelloon: het gemiddelde van je loon over je hele loopbaan. Meestal aanzienlijk lager dan je eindloon (loon vlak voor pensioen).
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
-
pelletpower
Ter verduidelijking: in NL is het gebruikelijk dat je loon blijft stijgen ook al daalt je productiviteit naarmate je ouder wordt. (heb ik me laten vertellen/gelezen ergens). Fysiek piek je ergens begin 30, mentaal kun je tot eind 30ers uitbouwen, maar dan begint toch voor de meeste onder ons het verval. Daar zou tegenoverstaan dat met behoudt van loon er steeds meer vrije dagen komen en/of dat het loon sneller stijgt dan de inflatie.
Ik heb ook begrepen dat dat in Belgie niet vanzelfsprekend is, klopt dat?
Een eventuele inflatiecorrectie daargelaten.
Ik heb ook begrepen dat dat in Belgie niet vanzelfsprekend is, klopt dat?
Een eventuele inflatiecorrectie daargelaten.
-
Sandman79
in veel jobs zeker bij de overheid stijgt je loon met de anciënniteit. 400.000 belgen werken volgens Paritair comité 218 of 216, daar begint je loopbaan bij een 1800 bruto minimum en stijgt tot een 2500 minimum bruto met ouder te worden.
Bij staatslonen is dat nog wat groter. bvb beginnen aan 2200 bruto en eindigen met 3900 bruto enkel door anciënniteit, dus zonder dat je van loonschaal op zich gaat veranderen door promotie ofzo.
Het is een zeer wijdverbreid gebruik, maar geen totale algmeenheid, er zijn nog paritaire comités (soorten jobs) waar er geen loonbarema's zijn.
Bij staatslonen is dat nog wat groter. bvb beginnen aan 2200 bruto en eindigen met 3900 bruto enkel door anciënniteit, dus zonder dat je van loonschaal op zich gaat veranderen door promotie ofzo.
Het is een zeer wijdverbreid gebruik, maar geen totale algmeenheid, er zijn nog paritaire comités (soorten jobs) waar er geen loonbarema's zijn.
- Tim
Hey,
Ik begrijp ook nog steeds niet dat het zo werkt. Je kan beter snel opbouwen, om na je 50st in loon af te bouwen. Grootste kosten heb je dan gehad.
Tim
Ik begrijp ook nog steeds niet dat het zo werkt. Je kan beter snel opbouwen, om na je 50st in loon af te bouwen. Grootste kosten heb je dan gehad.
Tim
-
Sandman79
yup, onroerend goed koop je normaal aan redelijk in het begin van je professionele leven, en net dan is de last eran tov je loon 'hoog', net als de impact van bvb kinderen.
Voor ons een reden om nu de eerste jaren veel minder te voorzien in de spaarpotjes voor ons en de kinderen, en dit pas meer bewust meer bij hun volwassenheid / ons pensioen te gaan spijzen.
Voor ons een reden om nu de eerste jaren veel minder te voorzien in de spaarpotjes voor ons en de kinderen, en dit pas meer bewust meer bij hun volwassenheid / ons pensioen te gaan spijzen.