Jimmeuh, heb je al gekeken naar andere rassen tomaten? Ik heb verschillende rassen buiten geprobeerd maar sommige trekken het niet , ze worden dan heel zwak en daarna dus ziek. Ik teel buiten italiaanse tomaten, van die geribbelde vleestomaten. Dat gaat eigenlijk wonderbaarlijk. Misschien loont het de moeite volgend jaar een paar verschillende rassen te zetten en even te kijken welke het best gedijd? Tomaten buiten moet goed kunnen gaan. Mijn buitentomaten waren dit jaar zelfs eerder aan het geven dan mijn binnen tomaten (die op het moment behoorlijk lijden onder de kinderziektes van mijn incomplete nieuwe "kweeksysteem")
Nette tuin
Kockie, volgens mij is jouw "kasje" en redelijk flinke kas. of vergis ik me nou ? Bij het plaatsen en afwerken is het een goed idee om alvast na te denken over hoe je gaat voorkomen dat je ziektes in je kasgrond krijgt.(og eigenlijk hoe je gaat voorkomen dat ze ieder jaar terugkomen omdat ze in je grond zitten) en hoe je gaat voorkomen dat je de grond uitput in de kas, deze word in de meeste gevallen heel intensief "beboert"
Dat mulchen had ik bij John ook gezien. die behaalt er best aardige resultaten mee begreep ik, Ik mulch alleen onder de meerjarige planten. Dat geschoffel houd me van de straat
Voor de heren die aardbei ambities hebben volgend jaar... Het is nu de tijd om je planten te zetten. Ik ga ze morgen zetten.
Voor de heren met knoflook en tarwe ambities. over een paar weekjes kan het erin dus bestel op tijd
Groeten,