Die metselaar mag al gelijk van het werk af, dat hoort niet zo! Mijn ervaring is dat er eerder te kort lood (prijs!) wordt ingestoken dan te lang. En met zulke knoeiers zie je het denk ik al niet eens meer door de speciebaarden die blijven hangen. In plaats van netjes vertinnen.gdelea schreef:zelfs lood wil condenseren als het binnen in de schoorsteen te veel uitsteekt,
Dat is niet zo heel vreemd, het van buiten ingekomen water verdampt dan inpandig(warmer), wat dan condenseert tegen de betonplaat buiten(kouder).gdelea schreef:verder geeft ie ook aan dat ie ook last heeft als het droog is. het kan natuurlijk ook een combinatie wezen een schoorsteen die nat en verzadigd is , zal vooral als er een betonplaat op ligt sneller condenseren
Ook dat is niet zo vreemd, zeker als het geen dubbelwandig is. En staal absorbeert, in tegenstelling tot steen, nu ook eenmaal geen vocht.gdelea schreef:ook stalen kappen geven vaak condens. het komt zelfs vaak voor dat er een nieuwe schoorsteen op komt en dat ze daarna nog last hebben
Naar mijn idee wel, er zijn te veel mensen met die handel bezig zonder dat ze enig elementair inzicht in de natuurkundige en fysische werking hebben.gdelea schreef:het is dus niet zomaar even te zeggen dat het aan de constructie van de schoorsteen ligt .
Beginnen met proberen is typisch het gene wat lieden doen, zoals ik ze in de vorige alinea beschreef. Waarom gaat men iets proberen? Juist, omdat men het niet weet/ ter zake kundig is!gdelea schreef:de kortste klap is eerst proberen, de schoorsteen aanpassen kan altijd nog als het nodig is, en als je zeker weet wat de oorzaak is.
Groet, Cp