Punt 1 Ja. Gewoon in verbinding met de buitenlucht middels een klein ontluchtingsbuisje op het hoogste punt.peer schreef:Kan ik dan het gedeelte wat de buffer warm stookt(houtvergasser)+buffer nagenoeg druklloos houden?
M.a.w. als er wat lucht bovenin de tank zit is dat geen probleem, water gaat er onder uit en warm water komt er boven weer bij (dmv van pomp)?
Want ik neem aan dat je een melktank ook niet onder druk zet, hoe isoleer je zo'n melktank eigenlijk?
Een heel mooi systeem heeft "Bufferboost" gebouwd. Kijk maar 's op de door hem opgezette draad. Een van zijn laatste berichten is een heel duidelijk schema, spreekt voor zich.
viewtopic.php?f=3&t=714&start=0
Een melkkoeltank isoleer je niet, die is al geïsoleerd. Natuurlijk kan dat geperfectioneerd worden maar een watertemperatuur van 80 graden is aan de buitenzijde nauwelijks waarneembaar. Denk er om bij een melktank dat deze ABSOLUUT geen overdruk of onderdruk mag hebben. Daarbij de RVS tank is onderhoudsvrij en het water blijft na bijna zeven jaar kraakhelder.
Specifiek over de grootte van een buffer gaat deze draad. met een paar plaatjes van mijn tank en warmtewisselaar + kleppen.
viewtopic.php?f=3&t=1046&start=0
Jan