Ben ik volkomen met je eens Jos.bonkelaar schreef:Het wezen van een forum is natuurlijk ook dat er gesproken en gefilosofeerd wordt over onderwerpen maar ik proef vaak een soort onzekerheid en koudwatervrees
dat de indruk ontstaat bijna niemand nog zijn hoofd durft te stoten.
Zet jezelf dagelijks voor schut was een gevleugeld gezegde van één van mijn oude werkgevers, durf wat, steek je nek uit.
Ik ga dat fijn hout stoken ook zeker proberen. Maar stel dat iemand het wiel al heeft uitgevonden? Dus van "dat doe je zo en zo,en dan gaat dat fijn hout stoken prima"
Ik heb op het Atmos-forum een prachtige regeling gezien om zelf een lamda-sturing aan te leggen op je ketel. Dus mocht het nodig worden dan ga ik zoiets proberen erop bouwen.
Ik vind dat knutselen aan het verwarmingssyteem namelijk erg leuk om te doen.
Dat ik eigenlijk geen koudwatervrees heb om wat nieuws te proberen zal ik over een poosje laten zien wanneer ik mijn nieuwe 1800 liter buffer op het forum zet.
Maar zelf vind ik dat ik te weinig gebruiks-, en praktijkinfo heb verzameld van mijn huidige atmosferisch ketel. Er zijn zaken die ik vooraf had moeten weten. En wanneer ik dus overga op een vergasser wil ik niet in dezelfde valkuil stappen. Want daarvoor kosten die ketels toch te veel.
Groet,
Albert