Neem hem zoals je de beslissing nam voor je laatste vakantie of automobiel.Pigion schreef:is het bijna onmogelijk een beslissing te nemen.
Problem solved!
Groet,
Tim
Moderator: Moderators
Neem hem zoals je de beslissing nam voor je laatste vakantie of automobiel.Pigion schreef:is het bijna onmogelijk een beslissing te nemen.
Ik heb mijn fictieve verbruik eens opgegeven bij "gaslicht.com" om te zien over welke bedragen we nu praten. Het is met name een schatting omdat ik al jaren geen gas meer afneem voor verwarming en een overschot aan zonnestroom heb.Paul Joosten schreef: ↑04 feb 2018, 14:12 e kunt je beslissing ook omdraaien. Waarom wil je verduurzamen? Alleen om geldelijk gewin?
Hebben we dat dan of wordt ons dat met heel veel zorg aangepraat.Paul Joosten schreef: ↑04 feb 2018, 14:12 Om je steentje bij te dragen aan de oplossing van het klimaatprobleem?
Ik heb ook mijn hele installatie uit eigen zak en zonder enige vorm van subsidie aangelegd. BTW teruggave vind ik geen subsidie.Paul Joosten schreef: ↑04 feb 2018, 14:12 Bovenstaande heb ik geheel eigenhandig en vrijwel zonder subsidie gerealiseerd.
Mijn grootste ergernis is de volstrekte onbetrouwbaarheid van de overheid an sich. met veel bombarie deze of gene stimuleringsmaatregel in de markt zetten en wanneer het bereikbaar wordt voor Jan met de pet het net zo snel weer versoberen. Want het mag niet te veel kosten en het is absoluut niet de bedoeling dat de modale burger er financieel beter van wordt. Althans zo komt het vaak op mij over.
De gedachte achter subsidiëring is dan ook het afvlakken van een onrendabele top. Eenvoudiger gezegd, je stimuleert wenselijk handelen dat anders niet zou worden bereikt omdat bijvoorbeeld de terugverdientijd te lang is. Zodra de terugverdientijd binnen redelijke grenzen komt, is subsidiëring niet meer nodig. Het ongebreideld strooien van geld dient geen doel (hoewel de landbouw daar nog wel anders over mag denken).nck schreef: ↑04 feb 2018, 19:48 Mijn grootste ergernis is de volstrekte onbetrouwbaarheid van de overheid an sich. met veel bombarie deze of gene stimuleringsmaatregel in de markt zetten en wanneer het bereikbaar wordt voor Jan met de pet het net zo snel weer versoberen. Want het mag niet te veel kosten en het is absoluut niet de bedoeling dat de modale burger er financieel beter van wordt. Althans zo komt het vaak op mij over.
Helemaal waar. Hier zijn de geldstromen bijna tot stilstand gekomen. Dat lijkt eng, maar het tegendeel is waar. Ik beschouw een groot uitgavenpatroon, mogelijk gemaakt door een riant inkomen, als file rijden met 100 km/h. Maar dat geldt ook voor de afhankelijkheid van bijvoorbeeld een vol dak zonnepanelen. Fijn als dat je energierekening dekt, maar het maakt je slechts financieel onafhankelijker. Totdat de regels veranderen, door een overheid of door omstandigheden. De toekomst wordt er volgens mij een van "lean and mean".
Ondubbelzinnig mee eens.Dutch John schreef: ↑05 feb 2018, 09:20 Maar dat geldt ook voor de afhankelijkheid van bijvoorbeeld een vol dak zonnepanelen. Fijn als dat je energierekening dekt, maar het maakt je slechts financieel onafhankelijker. Totdat de regels veranderen, door een overheid of door omstandigheden. De toekomst wordt er volgens mij een van "lean and mean".
Er is weinig wat meer voldoening geeft dan de observatie dat de cashflow van je gezin elk kwartaal minder wordt.