holtere schreef:Waarom zou je de warmte van de houtkachel naar de cv niet overdragen d.m.v. een warmtewisselaar?
Dat was weer een tijdje geleden dat er contact was , ondertussen het hele huis verbouwd en de gas C.V verbeterd.
U had gelijk..... in mijn plan had ik te weinig warmteoverdracht, dus wil ik het systeem niet meer aan elkaar koppelen d.mv pijpen,maar een wamtewisselaar er tussen zetten. (alles werkte wel goed op 0,5 bar).Ik had de c.v ketel 4 meter lager aangelegd en had dus meer druk door mijn open expansievat.
Aan de houtkant wamt het buffervat snel op tot 90 Celsius, alleen raak ik de warmte niet goed kwijt.
DUS: ...........platenwarmte wisselaar aanleggen tussen nu en een paar weken.
Deze winter wil ik de thermostaat van de gas C.V op 25 gr. Celsius watertemperatuur zetten, en de benodigde hogere temperatuur äanvullen" dmv de houtkachel.
gas C.V heeft 13 radiators ( ongeveer 20 KW)
Over de platenwarmtewisselaar heb ik wat vragen,
1/ is een wisselaar van 25 KW voldoende en hoe snel verloopt die warmte overdracht?
2/ Belangrijk.... REGULATIE. Hoe kan ik die wamteoverdracht het beste reguleren, anders lig ik misschien s,nachts opeens te zweten in mijn bed.
3/ Zijn die wisselaars betrouwbaar en hoelang gaat zo,n apparaat mee
4/STEL... de houtkachel staat uit ,verwarm ik dan het hele buffervat van 1000 liter met mijn gas C.V
hopelijk heeft U wat antwoorden voor mij.
mvg willem c. jansen