Ik heb weinig tot geen verstand van energie en zou graag eens een mening horen of wat ik bedacht heb mogelijk is.
Wij hebben een houtgestookte hottub in de tuin staan. Het stoken gaat prima, is ook geen probleem, maar soms (als je moe bent of minder tijd hebt) zou je willen dat je sneller / met minder gedoe de tub op temperatuur zou kunnen krijgen. Je zou hem natuurlijk electrisch op temperatuur kunnen houden, maar dat wil ik liever niet. Ten eerste kost dat veel energie en ten tweede moet je dan veel met chemicalien aan de slag om het vrij van bacterie groei te houden.
Ik heb gelezen over een firma die een jacuzzi systeem heeft dat is aangesloten via een warmtewisselaar op de CV installatie.
Zij zeggen een jacuzzi op de CV aan te kunnen sluiten en dan vrij snel het water te kunnen verwarmen. Helaas doen zij dit niet voor hottubs.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk systeem. Zou het überhaupt kunnen, een hottub (ca. 3m3) verwarmen van ca. 0 ... 10 graden naar 38 graden binnen ca. 2 uur tijd??
Graag hoor ik reacties (ook als het een heel dom idee is
Gr.
Anne