Houtvergasser Attack slx profi

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Johan GT

Houtvergasser Attack slx profi

Bericht door Johan GT »

Dag, ik ben Johan en heb vorige week een ander huis gekocht. In mijn huidige huis heb ik een gewone houtkachel en dat bevalt me prima. Nu ga in augustus verhuizen naar een huis met vloerverwarming en een inpandige garage.
Blij met mijn nieuwe huis en nieuwe ideeen ging is praten met een kachelzaak.
Al pratend kwam ik er achter dat een houtvergasser aangesloten op de CV wel iets moois zou kunnen zijn. Nu blijkt er ook nog een subsidie op te zitten van 3200. Toen werd ik helemaal wakker.
Ondertussen wat aan het neuzen en mijn gedachte gaat nu uit naar de Attack slx 35 met 2000 liter buffer vat.
Zijn er hier ervaringen met dit merk garantie hulp bij storingen en alle andere ellende die je zou kunnen krijgen.

Groet Johan
kockie
Site Admin
Contacteer:

Re: Houtvergasser Attack slx profi

Bericht door kockie »

Is het in een woonwijk?

Jammer dat er alleen subsidie te krijgen is voor "apparatuur" en niet voor isolatiemaatregelen (of heb ik iets gemist?)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Johan GT

Bericht door Johan GT »

Het gaat om een woning op grens tussen een woonwijk en een industrie terrein. waarom deze vraag?? wat betreft isolatie weet ik niet of daar subsidie op zit maar het ging mij nu om de houtvergasser. Deze instalatie zou mij compleet wel zelf plaatsen een 6800 euro kosten de subsidie er af en er blijft 3600 over.
Als ik uit ga van een gasrekening van 150 in de maand is dat 1800 per jaar en heb ik de investering er in twee jaar uit. Ga dan wel de verplichting aan om altijd hout te hebben.

groet Johan
kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie »

Omdat ik denk dat een houtvergasser niet heel erg geschikt is voor een woonwijk. Hoe goed je ook probeert te stoken, het is niet altijd geurvrij. Als de ketel lekker brandt is het rook- en geurarm/vrij, maar soms ligt er een blok niet goed of wil er iets niet...
Achteraf wonend is het probleem niet zo groot, maar als je net Goldenair naast je hebt wonen krijg je wel een vervelende relatie met de buren.

Ik weet van AlbertvanWdJ dat hij daarom zijn (attack?) houtvergasser heeft verkocht.

De "buurman" van mijn werk stookt een houtcv; dat ruikt ook niet altijd naar roosjes. Da's best jammer, want het bezorgt houtstook een slechte naam.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
JantjeV8

Bericht door JantjeV8 »

Toch denk ik dat een vergasser die zo'n beetje dagelijks gestookt wordt, minder 'overlast' zal geven dan de gemiddelde woonkamerstoker. Een vergasser rookt een kwartier, de slechte woonkamerstoker de hele avond.

Zoek eens op attack op dit forum, we hebben er wat referenties op staan, inclusief een kostenbeeld over enkele jaren.
Albert van WdJ

Bericht door Albert van WdJ »

kockie schreef:Ik weet van AlbertvanWdJ dat hij daarom zijn (attack?) houtvergasser heeft verkocht.
Klopt helemaal.
Stook nu met de Verner 13/10.2, en heb in afgelopen 2 stookseizoen geen enkel probleem gehad met geur/rookhinder.
Dat was wel anders met de Attack.
JantjeV8 schreef:Toch denk ik dat een vergasser die zo'n beetje dagelijks gestookt wordt, minder 'overlast' zal geven dan de gemiddelde woonkamerstoker. Een vergasser rookt een kwartier, de slechte woonkamerstoker de hele avond.
Dat denk ik ook. Maar vergelijk je een vergasser met de goede woonkamerstoker, dan komt de laatste er naar mijn idee beter van af.

@Johan
De vraag over isolatie is een heel logische.
Wat je niet aan warmte verliest, hoef je er ook niet in te brengen.
Kun je (extra) isoleren, dan heb je mogelijk ook een kleinere en vaak goedkopere verwarmings-installatie nodig.
Met isoleren pak je het probleem bij de bron aan, de grotere houtkachel/vergasser is meer een 'end of pipe solution".
Change, before you have to.
Plaats reactie