Pietje schreef:Ik ben dus benieuwd welk deel van de stook deze 20 minuten zijn. Gezien de constante afvoergas-temperatuur lijkt me de verbranding al een tijdje gaande, en hadden we in de gloeifase (rechterdeel van de onderste stook-grafiek) moeten zitten. In deze fase is de CO van de plofkachel inderdaad veeeeel te hoog, niet vreemd dat daar gekke dingen mee gebeuren...
Aan de hand van de datum en tijd die op de foto staan, heb ik de data opgezocht. Het is een testrun die bij Michel thuis met mijn apparatuur is gedaan, het gaat over de cv-rocket. Het was de vierde run van die dag, vandaar dat de aanvangs temperatuur zo hoog is. De hele grafiek ziet er zo uit:
08092013d.gif
Op het scherm lijkt het heel wat omdat het zo overdreven breed is. Met een zeer hete kachel en eindelijk de juiste configuratie, conform mijn eigen ontwerp en zonder de probeersels van Michel. Toch is de hoogste CO waarde aan de hoge kant: 2785 ppm met een gemiddelde van 417 ppm. Een goeie run met mijn huidige single bell kachel haalt nog wat betere cijfers voor CO. De O2 is extreem laag, minimum 3,8 % en gemiddeld 9,8 %, dat gaat alleen maar goed als de kachel knetterheet is. Zonder dat gaat de CO zonder mankeren door het dak.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.