Het volgende:
Sputnik schreef:@kockie: Het heet stoken van mijn kachel is een probleem. Met vuren pellethout gaat de kachel als de brandweer, maar zodra ik droog zwaarder hout stook, lijkt de temperatuur niet hoog genoeg te zijn en krijg ik last van creosoot en condens in de kachel. De watertemperatuur blijft echter wel keurig op 60.
Waar kan dit aan liggen? De kachel is een Waterland J22:Sputnik schreef:Dan gaat het beter, maar met gekloofd hout bereik ik geen hoge stralingswarmte in de kamer waar de kachel staat. Met pellethout gaat dit beter. Nog iets onverklaarbaars: ik stook de kachel nu voor het eerste jaar volledig. Ik heb pas twee keer meegemaakt dat de kachel vol vermogen afgaf aan de kamer waarin deze staat. Het werd toen op de top 24 graden. De kachel brulde als een malle, terwijl de temperatuur van het water netjes op 60 bleef. De andere keren dat ik stook krijgt de kachel het in de kamer na 2 uur stoken max 4 graden warmer (van 14 naar 19). Daarentegen zijn de radiatoren in de keuken, de serre etc. wel lekker warm. Hoe kan ik het bereiken dat die kachel altijd zo "brult"?JantjeV8 schreef:Ook als je meer, maar kleiner gekloofde stukken toepast?
- 22 kW vermogen waarvan 5 in de kamer en 17 voor de CV voor het verwarmen van een ruimte van 285 m3 tot 440 m3.
- Afmetingen van de kachel (BxHxD): 56 cm, 86 cm, 59 cm
- Aansluiting rookkanaal: boven 130 mm
- Gewicht : 144 kg
- Materiaal plaatstaal
- Automatische lucht thermostaat regeling
- Asla achter de deur
- Schoonglas lucht circulatie
Graag jullie reacties!