Ik zie dit nog niet echt hoor. Je kan beter investeren in een goeie omvormer.GTV6 schreef:DJ idd piekstromen zijn een zorg en zal extra opgesteld vermogen vereisen een aggregaat zal er zeker bij moeten.
Bijvoorbeeld een Victron Quattro 5000. 4250 Wat continu en 10kW piek. Knap huishouden die dat erdoor werkt. Of 2 type 3000, dan heb je redundantie. Gevoelige groepen sluit je apart aan. Dus bv licht en elektronica op omvormer 1, wasmachine/grootverbruikers op de 2e.
Hier hang je er een Honda i10 aan van 1kW en kun je per dag 24kWh laden. Zonder herrie, zonder ruimte gebruik. Gaat ie kapot na jaren dienst, koop je voor dik 1000Euri een nieuwe. Alle klonen kostten een fractie, geen idee naar de levensduur.
Ik snap jullie piekstromen niet zo goed. Alleen de wasmachine is een lelijkerd. Onze vriezer en koelkast doen max 400Watt piek. Je kan de wasmachine ook modden door er een ander element in te zetten of inderdaad een hotfill.
Wil je een generator die 10kW piek aan kan, dan heb je al bijna een 40pk motor nodig met alles wat erbij hoort. Ik ben benieuwd waarom DJ en jij voor een dikke generator opteren. Stel dat dikke ding loopt heel de zomer niet. Olie verversen, brandstof spoelen, koeling reinigen.
En een motor die niet regelmatig loopt doet het niet als je hem nodig hebt.
Tim