ooit hagelschade gehad aan zonnecollector?
Moderator: Moderators
-
Ruuben
-
Ruuben
Re: ooit hagelschade gehad aan zonnecollector?
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... -nederland
Mijn hemel, wat een bommen. Hoe schadelijk is dit voor zonnepanelen?
Mijn hemel, wat een bommen. Hoe schadelijk is dit voor zonnepanelen?
-
JantjeV8
Ik heb de hagelstenen niet gemeten, maar het knetterde hard, ook tegen de ramen van de hagelstenen. Geen schade verder gelukkig.
-
pelletpower
Ik heb er een naar binne gehaald, foto gemaakt. Bijna 6 cm!
-
pelletpower
En 4 koeien dood boven aan de dijk. Was een heftige inslag.
-
pelletpower
En schade aan dak vd auto van vrouwlief. Geen schade aan de vaccuumbuizen. Deze zitten nu 1,5 jaar veilig in krat. Wel loods ondergelopen waar de krat staat.
- Paul Joosten
- Contacteer:
Twee maanden geleden deden hagelstenen als (grote) golfballen hier twee autodaken veranderen in poffertjespannen. Mijn PV-panelen (geen collectoren) hebben daar geen enkel probleem van ondervonden. De hellinghoek (37°) zal daar wel aan hebben meegeholpen maar het viel me toch niets tegen 
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
-
Ingir
- Tim
Oud barrel
Had het wel mooi gevonden, een gepimpt dak...
Tim
Had het wel mooi gevonden, een gepimpt dak...
Tim
-
pelletpower
Ja, carport staat nog in de wacht. Eerst een wintertuin met glazen dak.....
-
Ruuben
uit atlas 'nederland van boven'
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Ruuben
https://twitter.com/Rili2013/status/740 ... wsrc%5Etfw
Heftige stenen vandaag in Limburg, schin op geul. iemand schade?
2640
Heftige stenen vandaag in Limburg, schin op geul. iemand schade?
2640
-
pelletpower
?
Wat dacht je van de tuin uitdrijven op het zweet? Hagel? Heftig!
Wat dacht je van de tuin uitdrijven op het zweet? Hagel? Heftig!
-
JantjeV8
Inderdaad, een heel aparte weersweek. Al een paar dagen dat je vanuit het zwembad tegen een muur van donderwolken in het zuiden aan kijkt. Je hoort het donderen, ziet de flitsen in de wolken, maar hier blijft de lucht strak blauw. Heel apart. De boeren zetten zelfs de beregening weer aan. 20km verderop verzuipen ze.
-
Ruuben
2873
http://www.omroepbrabant.nl/?news/25106 ... incie.aspx
Megahagel en schade door heftig onweer in Zuidoost-Brabant, code oranje voor hele provincie
DE BILT - Het onweert in Brabant. In het zuidoosten van de provincie gaat dat gepaard met veel bliksem. In Bergeijk viel rond halfnegen hagel van vijf centimeter breed. Ook in Dommelen kwamen brokken hagel van drie centimeter uit de lucht vallen. Het KNMI heeft code oranje afgegeven voor het onweer. Automobilisten op de snelweg A2 bij Valkenswaard moesten enige tijd schuilen onder viaducten, meldt de VID.
"Het was echt angstaanjagend", zegt Claudia Reiner, die moest schuilen onder een viaduct. "Ik heb nog nooit zulke grote hagelstenen gezien. Het kletterde echt keihard op mijn auto. Gelukkig kon ik een viaduct vinden om onder te schuilen." Ze was niet de enige die op dat idee kwam. "Het was er erg druk, maar er werd ruimte gemaakt voor meer mensen. Iedereen was zeer behulpzaam."
Schade, schade en nog eens schade
Vanuit verschillende gemeenten in Zuidoost-Brabant komen meldingen van kapotte huizen door het noodweer. In Veldhoven is de bliksem ingeslagen op een schoorsteen van een huis. In Deurne zijn auto's beschadigd en ruiten van auto's en woningen gesneuveld, melden gedupeerden op sociale media. In Asten zijn verschillende huizen beschadigd geraakt aan daken. In Helmond is een boom omgewaaid. Die stond in een voortuin. Hij viel gelukkig niet op een huis.
Bestuurders van auto's die onder de viaducten stonden hebben geluk gehad. Veel andere auto's liepen wel aanzienlijke schade op. Voornamelijk ruiten en spiegels moesten het ontgelden door de hagel.
De raadsvergadering van Valkenswaard is donderdagavond afgelast omdat er water in het gemeentehuis liep vanwege het onweer. De hal in het gemeentehuis, de raadszaal en een liftschacht liepen waterschade op.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/25106 ... incie.aspx
Megahagel en schade door heftig onweer in Zuidoost-Brabant, code oranje voor hele provincie
DE BILT - Het onweert in Brabant. In het zuidoosten van de provincie gaat dat gepaard met veel bliksem. In Bergeijk viel rond halfnegen hagel van vijf centimeter breed. Ook in Dommelen kwamen brokken hagel van drie centimeter uit de lucht vallen. Het KNMI heeft code oranje afgegeven voor het onweer. Automobilisten op de snelweg A2 bij Valkenswaard moesten enige tijd schuilen onder viaducten, meldt de VID.
"Het was echt angstaanjagend", zegt Claudia Reiner, die moest schuilen onder een viaduct. "Ik heb nog nooit zulke grote hagelstenen gezien. Het kletterde echt keihard op mijn auto. Gelukkig kon ik een viaduct vinden om onder te schuilen." Ze was niet de enige die op dat idee kwam. "Het was er erg druk, maar er werd ruimte gemaakt voor meer mensen. Iedereen was zeer behulpzaam."
Schade, schade en nog eens schade
Vanuit verschillende gemeenten in Zuidoost-Brabant komen meldingen van kapotte huizen door het noodweer. In Veldhoven is de bliksem ingeslagen op een schoorsteen van een huis. In Deurne zijn auto's beschadigd en ruiten van auto's en woningen gesneuveld, melden gedupeerden op sociale media. In Asten zijn verschillende huizen beschadigd geraakt aan daken. In Helmond is een boom omgewaaid. Die stond in een voortuin. Hij viel gelukkig niet op een huis.
Bestuurders van auto's die onder de viaducten stonden hebben geluk gehad. Veel andere auto's liepen wel aanzienlijke schade op. Voornamelijk ruiten en spiegels moesten het ontgelden door de hagel.
De raadsvergadering van Valkenswaard is donderdagavond afgelast omdat er water in het gemeentehuis liep vanwege het onweer. De hal in het gemeentehuis, de raadszaal en een liftschacht liepen waterschade op.