Stroom over: 2000kWh, hoe inzetten (voor verwarming)?
Moderator: Moderators
-
Dutch John
Re: Stroom over: 2000kWh, hoe inzetten (voor verwarming)?
Ik kan alleen spreken over onze leverancier Essent. Die geeft inderdaad bijna 7 cent voor wat extra terug gaat. Het gezeur over "geschikte meters" heeft Essent opgegeven.
Groet,
DJ
Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
-
pelletpower
Salderen is bij wet geregeld. Dat zouden alle e leveranciers moeten doen. GC betaalt dezelfde prijs als afname bij een overschot na salderen.
- Pieke
Hier een overzicht van hoe de verschillende boeren omgaan met salderen. https://www.gaslicht.com/energiebesparing/terugleverenPieke schreef:Ff snel tussendoor>> Dus alleen Groene keus saldeert volledig tot 1000 kWh, alle andere boeren niet? Krijg je dan alleen de kale energieprijs á 6-7 ct terug?
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
-
pelletpower
Volgens mij niet compleet. Gc staat hier niet vermeld dat het volledige tarief incl transp en graaierij vergoedt wordt.
-
Ruuben
Ik wist niet dat het zo'n mistige bedoeling was de teruglever vergoedingen.
-
swake
tja, en dan heb je het niet eens over den Belgique. Als je hier te veel hebt is dat gewoon 'verlies'. Het enige dat je er aan over hebt is weten dat een ander die groene stroom heeft gebruikt en dat nog een derde met uw centen is gaan lopen.
- Tim
Nogmaals, ook met ferraris meter.Martin schreef:Bij GC heb je geen slimme meter nodig.
Een digitale 4-standenmeter is voldoende.
Tim
-
dormos
Dus niet de volle mep met een ferrarismeter!GC schreef:Bijna alle huishoudens die zelf energie opwekken hebben per jaar meer stroom nodig dan ze zelf opwekken. Produceert u per jaar tóch meer dan u zelf verbruikt, hou dan alstublieft rekening met het volgende: Omdat er geen netto energiebelasting uitgekeerd mag worden krijgt u voor het gedeelte dat u netto teruglevert uitsluitend de kale stroomprijs + btw vergoed.De stroom die u méér produceert dan u per jaar zelf nodig heeft, is daardoor minder waard dan de stroom die u wél zelf nodig heeft. Als u een digitale meter heeft, geldt hierop een uitzondering. Bij klanten met een digitale meter die netto méér terugleveren dan afnemen, vergoeden we de eerste 1000 kWh (per nota en per jaar) netto teruglevering inclusief energiebelasting. Greenchoice kan dit beleid eenzijdig wijzigen. Waar u recht op houdt staat beschreven in de Elektriciteitswet 1998.
Laatst gewijzigd door kockie op 24 aug 2015, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote aangepast
Reden: quote aangepast
-
JantjeV8
Dat gevoel kun je wel hebben, maar volgens mij ben je hartstikke blij dat je zelf niet de kabels onder het wegdek hebt aan hoeven leggen, en dat je daar nu voor noppes gebruik van kunt maken. Iemand anders heeft dat risico al voor je op zich genomen.swake schreef:tja, en dan heb je het niet eens over den Belgique. Als je hier te veel hebt is dat gewoon 'verlies'. Het enige dat je er aan over hebt is weten dat een ander die groene stroom heeft gebruikt en dat nog een derde met uw centen is gaan lopen.
- Pieke
Ik heb maar liefst 5 dagen bij Essent gezeten.Blij dat ik er weg ben.120 Euro overstapbonus beloven, maar uiteindelijk maar met TIEN Euro over de brug komen.Communicatie/correspondentie waardeloos en traag.Eindafrekening ontvangen met 2 maal 50 Euro boete wegens (jaar)contractbreuk. De standen hebben ze maar geschat.Per saldo merkwaardig genoeg negatief voor elektra én gas. De energie belasting hebben ze ook meegenomen ( zie rode pijl ) ook voor gas.Dutch John schreef:Ik kan alleen spreken over onze leverancier Essent. Die geeft inderdaad bijna 7 cent voor wat extra terug gaat. Het gezeur over "geschikte meters" heeft Essent opgegeven.
Groet,
DJ
Die lui doen echt maar wat.....
Om toch weer een beetje ontopic te blijven. TS> ik heb tot op heden 400 kWh over vanaf februari dit jaar. Daar zal de komende weken best wel iets bij komen, maar daarna zal het rustig slinken.Als ik een beetje terugkijk en reken dan kom ik in februari uit op een overschot van +/- 350 Kwh. Een warmtepomp om dat overschot af te fakkelen zou het mooiste zijn.Als het weer wat frisser wordt, dan doe ik in de ochtend gewoon een electrisch kacheltje aanzetten.Want voor de korte tijd dat ik 's ochtend thuis ben,de houtkachel aanzwengelen vind ik wat veel van het goede.
P.s. Voor elektrisch verwarmen krijg je hier de handjes niet de lucht mee in, maar ik verstook dan wel meer minder gas en daar wordt Paul Joosten dan wel weer blij van.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De pen is machtiger dan het zwaard.
- Tim
Dormos,dormos schreef:Dus niet de volle mep met een ferrarismeter!
Het is een feit, want ik heb een ferraris, groenkeus en negatief verbruik en de volle mep terug. Als je het niet gelooft, kom maar op de koffie, dan laat ik het je zien.
Tim
-
jobplas
Bedankt voor alle reacties, grappig om te zien dat dit ook een discussie los trekt over energieleveranciers. Wij zijn destijds over gestapt op Essent, omdat die lage aansluitkosten rekent en een hoog Kwh tarief. Maar als ik dit zo goed zie is GC de betere keus, op het moment dat mijn jaarcontract is afgelopen.
Natuurlijk is verwarmen met Elect. de minst gunstige optie, daarom zoek ik ook slimme alternatieven, tot dusverre lijkt Sanitair warm water me de beste optie. Iemand nog een 100 liter Elect, boiler in de aanbieding?
Natuurlijk is verwarmen met Elect. de minst gunstige optie, daarom zoek ik ook slimme alternatieven, tot dusverre lijkt Sanitair warm water me de beste optie. Iemand nog een 100 liter Elect, boiler in de aanbieding?
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Wel eentje van 80 liter. Al >10 jaar buiten gebruik. Werkend weggelegd......
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
-
dormos
Tim,
Communiceren blijkt zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten te zijn.
Ik probeerde aan te geven dat terugleveren tegen de volle prijs bij Greenchoice alleen kan met een digitale meter.
Jij zit bij Groenkeus, en blijkbaar kan het daar ook met een feraris.
Opgehelderd?
Groet,
hans
Communiceren blijkt zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten te zijn.
Ik probeerde aan te geven dat terugleveren tegen de volle prijs bij Greenchoice alleen kan met een digitale meter.
Jij zit bij Groenkeus, en blijkbaar kan het daar ook met een feraris.
Opgehelderd?
Groet,
hans
-
jobplas
Kockie, je hebt een PB'tje.kockie schreef:Wel eentje van 80 liter. Al >10 jaar buiten gebruik. Werkend weggelegd......
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.