Omdat het volledig nieuw is voor mij vroeg ik me af of er ervaringsdeskundigen op het forum zitten die me kunnen helpen bij het volgende:
- hoe belangrijk zijn aansluitingen op balkenwerk (staan haaks in muur), moet ik daar een tape ofzo voorzien? Ik dacht de gaten waar de balken in rusten niet dicht te cementeren maar gewoon te vullen met vlaswol.
- idem voor aansluitingen aan vensters (ik moet er twee afwerken, en heb op dagkanten maar plaats voor 2cm isolatie)
- Ik schat dat ik met zo'n 0,5 tot 1,5cm onregelmatigheden zit op de muur, is dat overbrugbaar met voldoende leem tegen de pavadentro uit te strijken of is een egaliserende grondlaag tegen de muur hoe dan ook een must?
Voorts hoop ik te leren hoe vlot dat eigenlijk gaat om platen tegen een baksteenmuur te lemen die uiteraard nooit perfect recht is. Ik vraag me af of het me als zelfbouwer zonder enige leem/plakervaring vlot gaat lukken. Hopelijk kunnen enkele ervaringsdeskundigen op dit forum me daarover gerust stellen - of juist niet

PS: bericht ook gepost op ecobouwers