Forumdag 2014

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Forumdag 2014

Bericht door kockie »

Op 6 september is er een forumdag van het ecologieforum gepland. Er is nog geen vaststaand programma, wel zijn er allerlei ideeën, waaronder:

- Biogas, Tim wil wel wat vertellen, met wat voorbeelden van David/JohnW.
- Accu's revitaliseren, misschien info over zelf een lader maken (ivm verschillende laadspanningen)
- Keukenkachel afmaken en pizza bakken
- Rocket 0-model repareren en verder in de leem zetten
- Sap pers maken/gebruiken/producten proeven
- Werken met- en onderhoud van de zeis
- Gewoon lekker ouwehoeren

De laatste keren is gebleken dat er vaak veel te weinig tijd was om alle activiteiten te voltooien, daarom willen we er vooral een gezellige dag van maken met veel mogelijkheden om te zien wie nu eigenlijk die mensen achter de berichten zijn en een beperkt aantal activiteiten. Er zal dus nog gekozen moeten worden.

Heeft u interesse om te komen, dan kunt u zich voor-aanmelden via een bericht in dit topic! Mede-organisatoren zijn van harte welkom!
Verdere voorstellen m.b.t.. onderwerpen en ook sponsoring, zowel financieel als in natura (koffie/thee/fris/koekjes/eten etc) zijn welkom :!:

De locatie is nog niet gekozen; zal onder andere afhangen van het aantal deelnemers.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Forumdag 2014

Bericht door Tim »

Kockie,

Ik bied me aan voor het organiseren van het ontbijt zondagmorgen. En kan hoogstwaarschijnlijk een mini autonoom pv systeempje meenemen.

Heb alleen nog een 12V verbruiker nodig om demo op te zetten, max 6A.

Tim
Paide
Berichten: 286
Lid geworden op: 29 dec 2009, 15:12

Re: Forumdag 2014

Bericht door Paide »

Super!

Ik ben er graag weer bij.
Eventueel wil ik wel een workshop bierbrouwen doen als daar interesse voor is, liefst op een rocketfornuis.
Anders bouw ik graag mee aan een sappers. Ik heb ook wat cider om te proeven, naast diverse biertjes.
Ook aan het laatste punt wil ik wel bijdragen :D

En nog een rondje maken op je scooter natuurlijk, om wat herinneringen op te halen :lol:

Edit: zie net thuis op de kalender dat er sociale verplichtingen zijn dat weekend waarvoor ik niet kan bukken... Balen, maar ik ben er dus niet bij. Misschien een paar weken later een oogstfeest met de pers en zelfgebrouwen bier?
Offgridd
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2014, 19:52

Re: Forumdag 2014

Bericht door Offgridd »

lijkt me een hartstikke leuk idee, ik zou wel eens van gedachten willen wisselen met anderen die ook aan het nadenken zijn over een micro wkk en het zelf opwekken van stroom met maximale benutting van de energie uit de toegevoerde brandstof.
Zou mooi zijn als dit centraal in Nederland kon.....
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Forumdag 2014

Bericht door peterberg »

Reparatie van het nul-model batch box rocket lijkt me nu wel een beetje aan de orde. En er zijn altijd mensen te porren voor lemen, tenzij die leem van 1,5 jaar geleden inmiddels is gaan stinken...
Maar als dat niet het geval is, dan kan er meteen doorgekleid worden aan het fornuis.

In elk geval, ik kan op 6 september dus zet mij maar op de lijst.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Forumdag 2014

Bericht door Lieve »

Ik kom graag mee kleien.
Moet te organiseren zijn.
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Forumdag 2014

Bericht door Anne2 »

Ik weet het nog niet zeker maar ik heb in ieder geval de datum in mijn agenda gezet. 'k Vind het leuk jullie weer te ontmoeten.

Ik hoop dat er dit keer geen dieren geslacht worden en dat er ook minder technische onderwerpen zijn.... :wink:

Is er iets heel simpels wat we daar praktisch zelf kunnen maken. Ik denk aan een zelfgemaakte zonnepaneel waar ik filmpjes van gezien heb. Een soort workshop wat je thuis kan gebruiken. Dan moet je nu al blikjes gaan verzamelen. Mag van alles zijn. Iets wat water bespaard of wat dan ook. Misschien heeft er iemand iets gemaakt voor zichzelf dat anderen ook snel en gemakkelijk kunnen maken en mee kan nemen om te gebruiken. Zoiets zou ik heel leuk vinden. Ik hou van iets doen zonder dat het te technisch en theoretisch is.

Ik ben wel benieuwd naar de sappers.

Je kan het met potluckmaaltijd doen. Dan neemt iedereen een gerecht en bijv wat te drinken mee, altijd verrassend en lekker.
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Forumdag 2014

Bericht door Sandman79 »

Warmeluchtcollector is misschien nog wel een idee? :) praktisch en niet te duur? :) Vooral als er iemand nog een deel plexiglas heeft liggen.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Forumdag 2014

Bericht door Pietje »

In elk geval is 1 van ons tweetjes aanwezig...
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
MatthiasD
Berichten: 243
Lid geworden op: 20 okt 2013, 18:07
Locatie: Noordoostpolder

Re: Forumdag 2014

Bericht door MatthiasD »

Ik zou graag ook langskomen en meeknutselen! Lijkt me erg interessant en gezellig.
Misschien kan ik ook wel wat knutselmateriaal meenemen, hangt er een beetje vanaf wat er nodig is voor bijvoorbeeld de sappers. (potkrik of draadeind?)
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Forumdag 2014

Bericht door OBL-Rien »

Als het in de buurt van Zeddam is, dan zal ik m'n best doen om er dit jaar ook bij te zijn.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Forumdag 2014

Bericht door jwardenier »

Als de zondag er bij getrokken wordt kom ik graag even kijken ,De zaterdag is bij ons aan huis de aftrap van een stallen dag van de stamboek geit ,de zende kan in de achterbak en als er gras is krijg ik graag les in het maaien . Ook kijk ik graag even bij het bier brouwen , maar alle voorgestelde onderwerpen hebben mijn belangstelling .
Mocht het schaap nog geschoren moeten kan het knippretje ook mee [Bla Bla Bla].
Het hangt wel van de locatie af , het moet berijdbaar zijn omdat ik s morgens en s avonds verplichtingen heb .
Ik lees wel hoe het veder gaat . gr John
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forumdag 2014

Bericht door kockie »

Ik kan ook nog wel een lesje spakenspannen gebruiken.... iemand?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Freutel
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 apr 2011, 17:17
Locatie: Schalbruch (D)

Re: Forumdag 2014

Bericht door Freutel »

Hallo,
ik heb nog de twee deksels staan voor de kop van een bergkachel, model 7. Misschien zijn deze nog ergens voor te gebruiken, voor het afbouwen van een van de kachels. Wellicht is iemand er wel 2 kwijt en kan ik die er reuze blij mee maken, haha !
Groet, Freutel
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Forumdag 2014

Bericht door Tim »

Heren en dames,

Met alleen een ontbijt op zondagmorgen komen we er niet. Wie biedt zich aan?

Tim
Plaats reactie