Zaagmachine
Moderator: Moderators
-
Sandman79
Re: Zaagmachine
ook netjes, maar ik moet teveel moeite doen (mankracht) om de stammen van 2meter plus geladen te krijgen, ik werk met meterstukjes 
-
MatthiasD
Ik vind t toch een beetje eng, met je buik zo dicht bij die zaag..voor de rest: super!
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Die buik is na de zaagwerkzaamheden al een stuk minder geworden
. Verder is het gezichtsbedrog door de camerapositie. Het lichaam staat al minimaal een halve meter van het zaagblad af. De beugel waarmee de zaag bediend wordt staat onder een hoek. Door de zaag met rechts te bedienen sta je er dus een flink eind van af.
Inmiddels ben ik begonnen met het verzamelen van onderdelen voor een kloofmachine die er onder moet komen. Vandaar is het hele zaakje op een caravanonderstel gemonteerd (komt iemand misschien bekend voor
. Ik zoek zoveel mogelijk gebruikt spul. Gaat langzaam maar zeker.
Inmiddels ben ik begonnen met het verzamelen van onderdelen voor een kloofmachine die er onder moet komen. Vandaar is het hele zaakje op een caravanonderstel gemonteerd (komt iemand misschien bekend voor
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
-
Rob-boomverzorging
Die zaagbladen gaan een stuk langer mee en hebben bovendien een veel dunnere zaagsnede waardoor ze een stuk sneller zijn lijkt me? 
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Ik heb dan al een blad nodig van 1.20 meter oid. Da's geen kattenpis om dat goed bevestigd te krijgen, buiten de stevige prijs...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
-
de snor
en niet alleen de aanschaf van het grote blad,
wat dacht je van de stroom kosten om dat blad in beweging te houden.
en alle bijkomende kosten i.v.m. zwaardere uitvoering van de onder constructie.
groeten de snor.
wat dacht je van de stroom kosten om dat blad in beweging te houden.
en alle bijkomende kosten i.v.m. zwaardere uitvoering van de onder constructie.
groeten de snor.
- Pietje
- Moderator
- Contacteer:
Dat is een leuk misverstand... De breedte van de ketting heeft maar heel weinig invloed op het vermogen bij afkortzagen. Dat komt omdat de meeste kracht (energie) nodig is om de vezels door te snijden. Het losschrapen van de losgesneden vezels kost naar verhouding veel minder kracht, en daardoor maakt de breedte niet zo veel uit.Rob-boomverzorging schreef:Die zaagbladen gaan een stuk langer mee en hebben bovendien een veel dunnere zaagsnede waardoor ze een stuk sneller zijn lijkt me?
Een ketting heeft wel een veel beter lossend vermogen (kan meer zaagsel meenemen) dan een cirkelzaag. Een cirkelzaag is veel stabieler en minder gevoelig voor knoesten en zo. En geeft mooiere snijranden. En kan meer snijuren maken.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --