Het mixen van de buffer moet je zo veel mogelijk proberen te voorkomen omdat de gelaagdheid dan weg is.
Het leegtrekken van de buffer hangt af van de hoeveelheid warmte benodigd in huis, als het streng vriest en je hebt slechte isolatie.....
de tekening nr.1 zou ik zo ook maken je hoeft niet constant de cv aan te sturen en er hoeft geen extra leiding naar boven (besparing).
Bij de tekening nr.2 heb je de bufferpomp en cv pomp draaien voor hetzelfde doel ??
groetjes Guus.
Aansluitschema en sturing houtgestookte CV, 2 thermostaten
Moderator: Moderators
-
guus
Re: Aansluitschema en sturing houtgestookte CV, 2 thermostat
Ik ben niet zo een beste typer, maar best wel eigenwijs. 
-
Fortu de Haas
Re: Aansluitschema en sturing houtgestookte CV, 2 thermostat
Hoi Guus,
Dat mixen van de buffervat begrijp ik. Dus bij geen warmtevraag moet de pomp zo-wie-zo uit. Dat is in bijde schema's het geval.
Ik begrijp dat je optie 1 de beste vindt. Het is inderdaad ook de meest simpele betreft leidingen etc. En als het goed is kan de 50 graden sensor schakelen en kan ik het bij de -uit- stand doorschakelen naar de CV.
Het is wel een groot huis (1000 kuub) verbouwde schuur! en voor de helft nog met enkel glas etc... Ik heb al een test gedaan waarbij ik de CV heb uitgezet en de buffer van 70 graden heb laten draaien. Die ging vrij snel naar de 40 graden en daarmee uit. Vandaar de gedachte naar warme invoer op retour.
Maar eigenlijk maakt het allemaal ook niets uit....hoofddoel is om de warmte die er is te gebruiken en op-is-op.
Dank je voor je input. groet, Fortu
Dat mixen van de buffervat begrijp ik. Dus bij geen warmtevraag moet de pomp zo-wie-zo uit. Dat is in bijde schema's het geval.
Ik begrijp dat je optie 1 de beste vindt. Het is inderdaad ook de meest simpele betreft leidingen etc. En als het goed is kan de 50 graden sensor schakelen en kan ik het bij de -uit- stand doorschakelen naar de CV.
Het is wel een groot huis (1000 kuub) verbouwde schuur! en voor de helft nog met enkel glas etc... Ik heb al een test gedaan waarbij ik de CV heb uitgezet en de buffer van 70 graden heb laten draaien. Die ging vrij snel naar de 40 graden en daarmee uit. Vandaar de gedachte naar warme invoer op retour.
Maar eigenlijk maakt het allemaal ook niets uit....hoofddoel is om de warmte die er is te gebruiken en op-is-op.
Dank je voor je input. groet, Fortu