Scheren met een open mes

Tips en trucs van het consuminderen en hergebruiken.

Moderator: Moderators

Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: scheren met een open mes

Bericht door Dutch John »

Anne2 schreef:Hm, ik dacht stoer! En zie een mooie man half ontbloot voor de spiegel geconcentreert zich scheren
Jaja, jij zag Crocodile Dundee voor je, zich scheren met z'n halve meter lang bush-mes. Ik kan missus DJ vragen een actiefoto te maken, maar die mag ik toch niet plaatsen... Zou trouwens een deceptie zijn....

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: scheren met een open mes

Bericht door Anne2 »

@12much, DJ plaatste link van Barbershop waar een foto op staat van een scherende man. Niet DJ zelf dus hè, ik zou niet durven.

@DJ, missus DJ heeft groot gelijk, zet haar man niet in de etalage.

Overigens zie ik ook missus DJ scènes voor mij. Rondborstige vrouw, met weelderig lang haar, lange jurk met roesjes en diepe décolleté, mes in handen, voor haar zittend achterover leunende man met ingezeept gezicht, mes op zijn keel en dan de deur die open zwaait... is dat niet een scène uit een westernfilm?
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: scheren met een open mes

Bericht door 12much »

overigens is er een speciale reden voor dat je alleen HALF naakte mannen met open scheermessen ziet..... :lol:
Never burn faster than your Wocket.
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: scheren met een open mes

Bericht door Anne2 »

...ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal scheert...

en dat wil ik graag zo houden.
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: scheren met een open mes

Bericht door 12much »

Honi soit qui mal y pense.... :lol:
Never burn faster than your Wocket.
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: scheren met een open mes

Bericht door Anne2 »

:lol:
Lunch
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 aug 2011, 13:15

Re: Scheren met een open mes

Bericht door Lunch »

Toch wil ik nog even hier het échte krabbertje promoten:

Afbeelding

Een goede krabber gaat een leven lang mee, en alhoewel de mesjes slechts 1 a 2 weken meegaan is dat met een duppie per mesje prima te behappen.
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Scheren met een open mes

Bericht door 12much »

Aha, ik dacht al, waar blijven ze? :lol:

Jan is de eerste hier die kenbaar maakt zich niet met het open scheermes te willen afslachten en is dus eerder een krabber-man. (we moeten de volgende forumdag wél je mes even opknappen hoor!!)
Lunch is nummer twee, in de natscheerdersclub.

Misschien moet de titel worden: Nat scheren met open mes of krabber.

Die scheerkwast is zo te zien al een oudje, en hij lijkt verdacht veel op een silvertip, staat er een merk op? En veel belangrijker: kwast ie lekker?
Never burn faster than your Wocket.
Lunch
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 aug 2011, 13:15

Re: Scheren met een open mes

Bericht door Lunch »

Oh dat is geen plaatje van mijn eigen kit hoor :P

Ik gebruik al jaren met veel genoegen een budget dassenkwast uit Duitsland. Ik zie er het nut niet van in om meer dan €15 aan een kwast uit te geven.
Tracer
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 okt 2007, 08:15
Locatie: Waasland BE

Re: Scheren met een open mes

Bericht door Tracer »

Ik gebruik een krabbertje als ik niet de tijd kan nemen om me met het open scheermes te scheren.

Ik heb me voor de eerste keer geschoren met warme scheerzeep, eens geprobeerd omdat ik dat ergens gelezen had.
Ik doe warm water in zo een dubbelwandige inox beker, daarboven een inox schaaltje en daarin de zeep bereiden.
Beetje luxueus gevoel :D
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Scheren met een open mes

Bericht door kockie »

Na een gesprek met de missus kwam naar boven dat er nog een open scheermes ergens in een kast rondslingerde. Deze is van mijn oudoom geweest waarvan mijn ouders de boerderij hebben overgenomen.

Hier een 2-tal foto's
PC205475_resize.JPG
PC205478_resize.JPG
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Scheren met een open mes

Bericht door Dutch John »

Een Otto Busch Worldmaster/Weltmeister. Zie ik het goed dat de snede hol loopt? In dat geval ben je even aan het slijpen om dat weer recht te krijgen. Waarschijnlijk moet de rug dan ook iets verjongd worden om de juiste slijphoek te behouden. Of het nog de moeite waard is?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Scheren met een open mes

Bericht door 12much »

Het is in ieder geval altijd de moeite van het proberen waard....en na die eerste knispers die getuigen van een verdwenen baard, is ie verslaafd.. :lol: :lol:
Never burn faster than your Wocket.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Scheren met een open mes

Bericht door kockie »

Afgelopen weekend heb ik Dutch John en een aantal andere forummensen op bezoek gehad. Daarbij is ook mijn scheermes geslepen door DJ. Gisteravond heb ik een poging ondernomen om met dit mes mijzelf van m'n overtollige gezichtsbeharing te ontdoen. Op de wangen ging dat goed, bovenlip erg lastig (gestopt), kin erg lastig (ook gestopt). Het halsgebied ging ook goed. De rest toch maar even afgemaakt met het krabbertje. Tot nu toe staat het aantal wonden op 0. Ik vond het mes wat hakerig aanvoelen. Het voelde alsof ie niet goed door de haren heen kwam. Nu moet ik zeggen dat ik een veel zwaardere baard had dan normaal. Deze week zal ik nog een poging ondernemen....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Scheren met een open mes

Bericht door Dutch John »

Klopt, een baard van een week of ouder lijkt zich wat moeizamer te snijden, al kan ik het niet beredeneren. Kin en bovenlip zijn sowieso de lastigste plekken. Ik kan ze niet opscheren; de haartjes "vangen" dan de snede, die vervolgens lijkt te willen schillen...

Als het mes nog krasserig aanvoelt, kan het zijn dat ie nog een paar keer over de spanriem met pasta moet. Kan ook zijn dat het aan de redelijk grote breedte van het mes ligt. Die hebben de neiging meer te plooien.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Plaats reactie