Ik heb ook gelezen dat hier veel kennis wordt gedeeld. We kunnen véél milieuvriendelijker en veel meer kostenbesparen als we maar door blijven gaan met het (door)ontwikkelen van dergelijke projecten zoals die van jou. Water zat!
Bedankt voor je compliment. Er gebeurt zoveel in de energiemarkt waarbij ook minstens net zoveel mensen belangen hebben. Ik vindt het een zeer interessant onderwerp. Heeft geeft me wel een beetje een wrang gevoel. Je weet soms niet meer wat je moet geloven. Behalve de verschillende manieren van energie opwekken zijn er ook veel verschillende energiebedrijven die allemaal de goedkoopste zijn, volgens eigen zeggen! Daar kan ik niet zo goed tegen. Ik ben blij dat de site goed werkt. Ik ben ermee begonnen omdat ik als energieadviseur(das mn werk) steeds vaker klanten tegen kom die het e.e.a. ook zelf willen uitzoeken via internet. Eerst verwees ik hen altijd door naar de websites van de energieleveranciers. Maar als de klanten dan klant waren geworden, hetzij via de energiemaatschappij voor wie ik werkte danwel een andere.. Ik verdiende er zelf niets meer mee. Zodoende leek het me verstandig om een eigen website op te zetten zodat ik mijn klanten een tool kon aanbieden waarmee ze de energieprijzen zelf konden en vergelijken. Onafhankelijk welteverstaan en dus zonder invloed van energieleveranciers. Hierdoor krijgt de klant het beste objectieve advies. Bij mij telt dus ook de omzet, maar ook de output
Het is volgens mij ook zo dat men ons voor de gek houdt. Die 5% die wij in onze tank stoppen doet me denken aan een omgedraaid verhaal. Langzamerhand zijn we onze brandstoffen aan het verwisselen met duurzame bronnen die helemaal niet zo duurzaam zijn als 'men' ons wil laten geloven. Als ik kijk naar het nieuws en zie dat de aandelen van o.a. mais omhoog gaan vraag ik me vaak af hoe dit precies werkt. Wist je dat de boeren ook in Afrika steeds vaker hun mais verkopen aan energiebedrijven terwijl zij daar het juist hard nodig hebben voor voedsel, brood! Maar dat levert voor de boeren te weinig op, dus wordt het gebruikt voor het opwekken van energie met alle gevolgen van dien. Een gunstig Co2 belang, maar geen eten, dat kan natuurlijk niet! De "niet concurrende" biobrandstoffen zijn nu nog niet beschikbaar, goede ontwikkelingen, maar desalniettemin denk nog steeds dat het een spreekwoordelijke rookgordijn is...
Whoot whooot! Ik zeg, plaats op alle kassen in Nederland (en andere landen) zonnepanelen. Zo kan er eten worden gekweekt én kunnen we tegelijkertijd energie opwekken. Wat dacht je van magneten in onze wegen.. Zo kunnen we alle auto's die er op rijden gebruiken voor de nodige wrijving om elektriciteit mee op te wekken. Het is maar een idee natuurlijk.
Ik wens je een zalig kerstfeest en ik bedank je hartelijk voor je inspiratie.